Classified Information
Tja, själv är jag inne på sluttampen av mitt första spel (och kanske enda?), Classified Information. Spelet är så gott som färdigt, i alla fall en första version vettig nog att släppa lös.
CI utspelar sig i och runt 1900-talet andra hälft. Ja, det kanske låter lite vagt, men tanken är att erbjuda spelare möjligheten att spela i vilken miljö och tidpunkt de vill, utan att tvingas in i ett visst fack av oss spelkonstruktörer.
Vad sedan gäller scenarion, är det (såklart) öppet för gruppen, inte heller här har vi bestämt en viss genre. Fast då man ska uppleva spänning och äventyr, och det i vår värld och i (nära) nutid, får man vända sig till vad det finns för problem, möjligheter, et cetera. Spiondraman, informationsinsamling, krigsscenarion, ekonomisk eller politisk kamp, eller maffiaspelande för att nämna några äventyrsgenrer som är tänkta att kunna passa.
Spelsystemet använder sig endast av 2T10 och bygger på skicklighetsvärden och handlingars svårighet, som de flesta system, och är tänkt att vara enkelt i alla situationer. Då spelet sällan använder värden högre än 10 kommer de allra flesta klara att använda det utan svårigheter, då det krävs lite huvudräkning då och då.
Som sagt, spelet borde vara upplagt här på sidan inom de närmsta två veckorna, så man får väl se vilket mottagandet det får..
Tja, själv är jag inne på sluttampen av mitt första spel (och kanske enda?), Classified Information. Spelet är så gott som färdigt, i alla fall en första version vettig nog att släppa lös.
CI utspelar sig i och runt 1900-talet andra hälft. Ja, det kanske låter lite vagt, men tanken är att erbjuda spelare möjligheten att spela i vilken miljö och tidpunkt de vill, utan att tvingas in i ett visst fack av oss spelkonstruktörer.
Vad sedan gäller scenarion, är det (såklart) öppet för gruppen, inte heller här har vi bestämt en viss genre. Fast då man ska uppleva spänning och äventyr, och det i vår värld och i (nära) nutid, får man vända sig till vad det finns för problem, möjligheter, et cetera. Spiondraman, informationsinsamling, krigsscenarion, ekonomisk eller politisk kamp, eller maffiaspelande för att nämna några äventyrsgenrer som är tänkta att kunna passa.
Spelsystemet använder sig endast av 2T10 och bygger på skicklighetsvärden och handlingars svårighet, som de flesta system, och är tänkt att vara enkelt i alla situationer. Då spelet sällan använder värden högre än 10 kommer de allra flesta klara att använda det utan svårigheter, då det krävs lite huvudräkning då och då.
Som sagt, spelet borde vara upplagt här på sidan inom de närmsta två veckorna, så man får väl se vilket mottagandet det får..