Jag har ju tidigare diskuterat introäventyr och fått bra tips på vad man ska tänka på då man specifikt ska göra dem. Men det är ju kul om storyn är rolig också så vad är era bästa tips överlag då ni gör äventyr?
Hur ska man förbereda spelledaren? Spelarna? Hur ska texten skrivas? Som gamla Drakar och demoner äventyr med Överblick, Skatter, Monster etc rubriker eller ges mer utrymme för improvisation? Jag vill gärna skriva övergripande och göra det enkelt att gå igenom för läsaren. Min tanke är att det inte ska vara för stort och tungt.
Förslag på sociala konflikter? Är twister bra? Finns länkar på bra äventyr man kan titta på som ni kan tipsa om. Jag förstår att man ska följa spelets premiss så klart.
Jag tycker att det är ganska segt att läsa igenom 30 sidor äventyr. Jag föredrar snabb överblick med inspirerande inslag man kan dividera om. Jag gillar inslagen i "Vilket är ert bästa äventyr ni skrivit" tråden.
Men ge mig gärna bra tips för nu ska jag skriva ett äventyr för första gången på evigheter som dessutom går i tryck som introäventyr.
Hur ska man förbereda spelledaren? Spelarna? Hur ska texten skrivas? Som gamla Drakar och demoner äventyr med Överblick, Skatter, Monster etc rubriker eller ges mer utrymme för improvisation? Jag vill gärna skriva övergripande och göra det enkelt att gå igenom för läsaren. Min tanke är att det inte ska vara för stort och tungt.
Förslag på sociala konflikter? Är twister bra? Finns länkar på bra äventyr man kan titta på som ni kan tipsa om. Jag förstår att man ska följa spelets premiss så klart.
Jag tycker att det är ganska segt att läsa igenom 30 sidor äventyr. Jag föredrar snabb överblick med inspirerande inslag man kan dividera om. Jag gillar inslagen i "Vilket är ert bästa äventyr ni skrivit" tråden.
Men ge mig gärna bra tips för nu ska jag skriva ett äventyr för första gången på evigheter som dessutom går i tryck som introäventyr.