Tänker absolut spelleda:
Drakar och Demoner (1984)
Håller för stunden på med att knåpa ihop en liten lista på principer och riktlinjer för att få spelet att flyta som bäst. Har även börjat grunna en del på äventyr.
Mer därom i den här tråden.
Odödlig dom
Mitt hopp är att under resten av vintern färdigställa en testversion av mitt BRP-derivat som tillsvidare går under namnet Odödlig dom. Har arbetat med det alldeles för länge och längtar efter att kunna speltesta i vår.
Vill gärna spela/spelleda:
WEG:s Star Wars
Har både vänner och släkt som gillar både rollspel och Star Wars. Det är även en värld som jag känner är väldigt rollspelig: Mycket som händer i bakgrunden på olika scener, en ständig känsla av ett större universum bortom de konflikter som fångas på skärmen. Det gamla Extended Universe tog väl vara på det, må vara att detta tillvaratagande varierade rejält i kvalité. Dock känner jag att en del nyare Star Wars-media missar detta och nästan tvångsmässsigt drar allting tillbaka till filmernas rollfigurer och konflikter. Yttre randen under imperiets sista tid eller kort efter dess fall är en lockande setting. Där finns glödande och brinnande konflikter, civilisationer med rötter långt ner i historiens djup och okända eller bortglömda planeter.
Diverse one-shots
Jag spelar för lite rollspel! Jag vill spela mera och gärna dra in nya i hobbyn. Att spela en massa kortare äventyr som inte kräver längre åtaganden är nog ett bra sätt att göra båda. Jag har klurat en del på vilka spel i min samling som lämpar sig och hur man skulle organisera det hela. Men det återstår att se om det blir något av det.