Nekromanti Vad trött jag blir!!!!

Lachtezan

Veteran
Spelaren har ingen kontroll över tärningen...

Om han inte fuskar med tärningsslagen. Alltså är ett fummel inte spelarens eget fel, oavsett situationen.

[color:red]Odi profanum vulgus et arceo</font color=red>

Rosen

Myrmidon
Re: Försvar

<I>När jag säger fusk så menar jag inte att FUSKA, utan bara att inte följa reglerna</I>

"Hahaa, jag fick in en jätteträff!"
"Näe, han stoppar den med sin... sköld."
"Sköld? Inte hade väl han nån sköld nyss?"
"Jo, han... han drog fram den ur manteln!"
"Mantel?! Du sa ju att han bara hade ett höftskynke på sig!"
"Just den ja. ... Det är ett <I>stort</I> höftskynke."

--
Åke

Johan K

Gammal & dryg
Jag vet hur det är, för jag blir alltid lika grining när min karaktär dör. Sen at´t den är bra gör ju inte saken bättre.
Sätt hårt mot hård och ta karaktären ifrån dem, helt enkelt.

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>

Master_Z

Swordsman
Jag är garderad mot dylika problem för jag har alla rollpesoner i min pärm och jag är den enda som har regelboken så dom kan inte göra rollpesroner hemma om dom inte tar min regelbok =)

/Linus

humongos

Veteran
rollspelare världens sämsta marknadsgrupp

<I>Jag är garderad mot dylika problem för jag har alla rollpesoner i min pärm och jag är den enda som har regelboken så dom kan inte göra rollpesroner hemma om dom inte tar min regelbok =)</I>

Och dom är så fattiga så du VET att dom inte kilat till butiken i smyg?

Hehe, rollspelare är verkligen fattiga. Världens sämsta marknadsgrupp.

Master_Z

Swordsman
Re: rollspelare världens sämsta marknadsgrupp

Och dom är så fattiga så du VET att dom inte kilat till butiken i smyg?

Ja jag vet att dom inte kilar till butiken i smyg för deras pengar går till warhammer 40k =)

Johan K

Gammal & dryg
Re: Ät upp rollformuläret!

Visst är det... Fast att se minen när du käkar upp det slår det mesta åxå.../images/icons/wink.gif

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>

LeJonklev

Swordsman
Om nu spelarna är så jäkla barnsliga att de spelar med den döda rollfiguren så är den ju död, och således ett spöke som vägrar inse att den är död.
Och eftersom spöken är osynliga och inte kan påverka sin omgivning på något sätt så...

LL

LeJonklev

Swordsman
Re: SL fuskar inte..

Fusk och fusk. Själv är jag spelledare i Star Wars och jag slår i princip aldrig några tärningar överhuvud taget. Så jag har inga resultat att fuska med.

LL

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Re: OLAGLIGT!!!

"Altså är det ett djävla slöseri att låta RP dö bara sådär."

På vad? Rollformulär? Kopiera upp nya. Tid? Varför tror du att program som Neotech Office finns för?
Dessutom så borde man tänka sig för (två gånger) innan man ger sig in i en strid... så om spelarna blir jätteledsna över sina avlidna karaktärer så flina elakt och säg "tänk efter nästa gång" eller "vi ska alla den vägen vandra". /images/icons/smile.gif

/P|uT0NiUm
Point

Click

KILLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL!

Bjorn

Hero
slöseri

På vad? Rollformulär? Kopiera upp nya. Tid? Varför tror du att program som Neotech Office finns för?

Visst, rollformulär är inget problem och Tiden som den rent "mekaniska" karaktärsgeneringen tar kan man säkert speeda up mycket med datorstöd men den största tidsåtgången är ju den som de "mjuka" delarna av karaktären tar upp. (Backgrund, personlighet, utseende/utstrålning etc etc.) Själv brukar jag lägga ner säkert 2-3 högkvalitetstid + typ 10 timmars "fundera på bussen" på en seriös kampanjkaraktär och det är redan den ens har klivit in i kampanjen... Lägg därtil all speltid man har lagt på att utveckla karaktären PLUS att spelledaren oxå har mycket tid nerlagd som ofta till stor del är knuten till karaktärerna. Kan bara ta mig själv som exempel men skulle typ hälften av karaktärerna dö så skulle jag i princip få "kasta" majoriteten av de ideer jag har utvecklat till kampanjen, så hårt knutna är de till huvudkaraktärerna.

Dessutom så borde man tänka sig för (två gånger) innan man ger sig in i en strid... så om spelarna blir jätteledsna över sina avlidna karaktärer så flina elakt och säg "tänk efter nästa gång" eller "vi ska alla den vägen vandra".

Spelarna brukar oftast tänka sig för snarare tio än två gånger, men det är ju knappast nån garanti för att man överlever. Dessutom är inte problemet att spelaren blir ledsen (det är väl iofs oxå ett problem) utan att JAG blir ledsen, efterssom kampanjkvaliteen sjunker om de etablerade karaktärerna försvinner. Och nej, vi skall inte "alla den vägen vandra", Verkliga personer Ja, men fiktiva personer dör inte förens Tv-serien/bok-serien/kampanjen/filmen/whatever är slut... iaf inte om de är huvudpersoner.

/Bjorn

Carilion

Veteran
Re: OLAGLIGT!!!

Ett exempel:
Efter noggrant övervägande gav jag med mig och lät en RP som hemst gärna ville vara Demonkrigare i DoD vara det. Att konstruera den demon som denne var besatt av tog mer än lång tid.
Denne RP känner inte resten av gruppen. Gruppen har blivit trängd in i en grotta av en grupp orcher, och några (3-4) orcher håller på att hugga ner träd för att röka ut dem. Demonkrigaren stöter på dessa och går upp i bärsärk mot dem - utan rustning alls. Det slutar med att han förlorar ett ben och förblöder. Efter tjugo minuters spel. _Det_ är slöseri!!
I varjefall, ganska snart när spelet börjar

// Carilion Alvhand

tusse-san

Veteran
Re: Ät upp rollformuläret!

Jo, kanske det, men om man käkar nåt gott formulär så är det väl ok, testa DoD eller Mutant formulären, mycket bra kvalitet =)

Oskyldigt anklagad...
/Tusse-san

Klon

Hero
Helt rätt!

Precis, som spelare blir man irriterad om SL inte känner till hur ens RP är innan man börjar spela. (Sen så kan man ju kolla så de inte fuska sammtidigt)

Klon

Hero
Re: rollspelare världens sämsta marknadsgrupp

Så ni spelar Warhammer40K, funderar på att spela det själv, vilka är bra SM eller kanske Eldars?