Förtydligande: Barn kan absolut sitta still, men det finns inga sociala normer och regler för barn som gör att det automagiskt tycker att sitta still runt bordet och rollspela är bättre än att springa runt i rummet och rollspela.
Men jag menar att barn inte alls skiljer sig från några andra rollspelare i det här avseendet. Visst
kan vi göra regler som kräver fysisk aktivering, men det är lika lite ett krav för rollspel riktade till barn som det är för rollspel riktade till andra grupper.
Det jag framförallt reagerade på var det här:
Något annat jag tror man måste förutsätta är att barn i grupp inte sitter still.
(min kursivering) För det är inte sant. Däremot tycker jag att du tänker outside the box och det gillar jag skarpt.
Och att man ska göra det till en möjlighet snarare än ett problem att barnen är fysiskt aktiva.
Ja, det skulle bli ett revolutionerande koncept, eller åtminstone relativt nyskapande då vi även har lajv, men jag gillar det. Det blir ju inte ett sämre spel för att de måste röra på sig. Jag ser det bara absolut inte som ett krav.
Det tycker jag är en fördel, inte en nackdel. Liksom, barn ät alldeles redan för stillasittande och vuxna med för den delen i vårt samhälle.
Javisst, här håller jag helt med dig, men bara för att barn, ungdomar, vuxna och gamla behöver röra mer på sig tycker jag inte att vi ska begränsa barn att spela på ett visst sätt. Jag ser gärna spel där fysisk aktivering inkluderas i reglerna på nåt sätt, men det är definitivt inte en förutsättning för att barn ska spela rollspel.