Tjatar hit och dit som ni kan se på en del trådar om ett rollspel jag håller på med, ett Sience Fiction rollspel. Har döpt det till "Dunkel Galax". Vad tror ni om det namnet, för tunt?
Det beror väl lite på vad du har tänkt dig att ha för stämning i spelet. Det låter inte helt seriöst men ska det vara småsöt, lite komisk, spaceoperaskräck i disneystil så kan det kanske passa. I annat fall skulle jag nog fundera lite till.
Tjaa, visst så skulle det funka.. Det tror jag säkert.
Det gäller ju att sätta in det i rätt perspektiv åxå, så att det kanske funkar på ett ungefär med resten av de namn som kommer till ditt rollspel.
Nej, det är just det, det skall inte vara något Disney-rollspel... därför gjorde jag denna förfrågan, ty jag tyckte själv att namnet var tunt och ganska "snorunge"... Jag hade inte tänkt så mycket kan jag säga, och har svårt för namn som skall vara "bra" - intressanta nog för att tittelera ett rollspel.
Hmm... Genrer är inte min starka sida, men jag skulle kalla det för ett starwarsinspirerat ting med Ont styre styr med järnhand. Dock har jag ändrat och gjort så mycket att det antagligen inte kommer att tolkas som en ren ripoff, för det är inte vad jag vill ha det till. Samma basstory kan man säga enbart. Så, JAPP - ett ont styre med järnhand.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.