Nekromanti Vad tror ni om det?

solvebring

Superhero
Tjatar hit och dit som ni kan se på en del trådar om ett rollspel jag håller på med, ett Sience Fiction rollspel. Har döpt det till "Dunkel Galax". Vad tror ni om det namnet, för tunt?

Rickard

Urverk speldesign
Låter charmig... som ett typiskt hemmabygge [NT]

/Han som dock tycker namnet låter lite <a href=http://www.imdb.com/title/tt0112292/>Kapten Zoom</a>igt (ok, jag menade egentligen barnprogrammet)

PAX

Jordisk Äventyrare
Inte för tunt. För ointressant tycker jag. Byt namn eller vänta tills ett bättre dyker upp i huvudet.

Zadrith

Hero
Det beror väl lite på vad du har tänkt dig att ha för stämning i spelet. Det låter inte helt seriöst men ska det vara småsöt, lite komisk, spaceoperaskräck i disneystil så kan det kanske passa. I annat fall skulle jag nog fundera lite till. :gremwink:

Johan K

Gammal & dryg
Tjaa, visst så skulle det funka.. Det tror jag säkert.
Det gäller ju att sätta in det i rätt perspektiv åxå, så att det kanske funkar på ett ungefär med resten av de namn som kommer till ditt rollspel.

/ Johan K, som är ruskigt hungrig

solvebring

Superhero
Hmm, vad sägs som "Svarta Handskens Styre"?

Nej, det är just det, det skall inte vara något Disney-rollspel... därför gjorde jag denna förfrågan, ty jag tyckte själv att namnet var tunt och ganska "snorunge"... Jag hade inte tänkt så mycket kan jag säga, och har svårt för namn som skall vara "bra" - intressanta nog för att tittelera ett rollspel.

gråhök

Veteran
Vilken typ av spel är det? SF? Space Opera? Episka äventyr i en galax styrd med järnhand av ett ont imperium?

"Vintergatans frihetskämpar"? "Pax Galaxia"?

solvebring

Superhero
Hmm... Genrer är inte min starka sida, men jag skulle kalla det för ett starwarsinspirerat ting med Ont styre styr med järnhand. Dock har jag ändrat och gjort så mycket att det antagligen inte kommer att tolkas som en ren ripoff, för det är inte vad jag vill ha det till. Samma basstory kan man säga enbart. :gremsmile: Så, JAPP - ett ont styre med järnhand.

Pom

Swashbuckler
Du kan ju halvera titeln till bara "Dunkel" eller bara "Galax". Det skulle jag tycka vore ballare.

PAX

Jordisk Äventyrare
PAX Galaxia låter ju schysst! En hel galax för mig själv...