Man Mountainman
Storsvagåret
Ja, what can I say? Jag tror du har fel. Jag tror skaparna bryr sig om reglerna, och att de ser ut som de gör av en anledning. Det faktum att du inte tycker de är bra är ju ingen evidens i sammanhanget. Reglerna har sin uppenbara plats i en designtradition; de har många intressanta detaljer som det tycks finnas en tanke bakom. De är valda med avsikt. Jag har spelat dem, och de funkar bra i spel.God45;n346712 said:Reglerna är inte bra, men so what? Det är uppenbart inte reglerna som skaparna bryr sig om.
Relevant data i sammanhanget är väl också att om man tittar i spelets credits så finner man: "Text, koncept och regler: Pelle Nilsson. Grafisk form och illustration: Johan Nohr." Jag ser inga skäl till att Pelle Nilsson skulle ha gjort sitt regelsystem som blotta bihanget till Johan Nohrs grafiska formgivning. Nilsson har gett ut andra spel tidigare med liknande designfilosofi men utan det karaktäristiska grafiska språket. Jag har inga som helst skäl att tro att han inte bryr sig om regeldesign.
Det enda sättet att avgöra saken är väl att fråga Pelle, men eftersom "bryr du dig om de här reglerna du skapat?" är en ganska oförskämd fråga så har jag iaf inte tänkt ställa den.