Wyldstorm
Swordsman
Det gör jag... Kan citera mig själv eftersom du inte läst grundinlägget.Peter;n283990 said:@Wyldstorm - jag tycker inte det här är schysst. Kritisera MM utifrån dess egna premisser, inte några helt annorlunda ramar som du själv hittat på.
"-Crappigt regelsystem, och vad värre rätt många extremt (nej, borde skriva "EXTREMT") korkade regelbuggar (och inga små eller få såna)...
-Storyn kunde haft potential, men den görs så gravt uppenbar att den bara blir störande.
-Slutet av storyn är en besvikelse, ska inte spoila mer än så..
-Och vissa delar av grundmekaniken för just den kampanjen är.. Ett bra sätt att förstöra stämning/dynamik."
När jag specificerade varför regelsystemet var opassande, speciellt för robotar (tipsade om snabbfix: Success på 4+ eller 5+ för maskinarium) så blev det kallat en "osanning" av en person som medvetet väljer att misstolka sitt eget system i ett futilt försök att få det att låta bättre.
Medvetet p.g.a. att denne aktivt försöker dölja hur pölsystem med "margin of success" inte enbart handlar om lyckat och misslyckat som resultat.
För att förklara hur systemet misslyckas att ens nästan klarar att simulera kompetenta karaktärer eller robotar så hänvisade jag till US marines statistik.
I ett försök att avvärja kritiken så valde vissa att växelvis välja olika tolkningar av "slumpmässighet" på sätt som inte var rätt i endera tolkning.