Gah... vad jag skrev försvann! D:
Jaja... börja om.
Jag kan inte minnas att jag någonsin sett detta konceptet för. Kan ju dock inte påstå att jag har spelat allt för många olika penna och pappers rollspel (kanske ca upp till 2 handfullar), så det betyder ju inte att det inte finns i något annat rollspel på marknaden.
Men som sagt, jag kan inte minnas att jag sett ett rollspel köra sina folkslag på detta sätt. Där grundegenskaper och liknande, färdigheter, egenheter, etc, mm, är baserat på landet eller området dom växte upp i. Där en vanar är en vanar, en tirak är en tirak, en Pyar är en Pyar, världen över... men är ändå olika pga/tack vare landet/området dom växte upp i. Och det är ju totalt uppenbart, och helt logiskt, att det borde vara så, och är så.
Så oavsätt om någon annan gjort ett system som detta tidigare, så vill jag ändå ge er, Eon IV skaparna, all kred för att ha skapat ett sådant system.
Jag må ha diverse grejer med Eon IV som jag är osäker eller skeptisk till, men detta är inte en av dom. Detta är en av de grejerna med Eon IV som jag gillar riktigt skarpt, och jag ser fram emot att ni kommer ge ut fler moduler som gör samma sak för andra länder/områden!
Visst, det kommer ju betyda att man måste ha massor av böcker i slutändan, och karaktärsskapandet kan bli rätt... krångligt och ännu mer tidskrävande när man kanske inte riktigt vet vad man vill spela (inte för att det har stoppat mig innan, jag är oftast den som tar längst tid på mig att göra karaktärer ändå bland mina kompisar
). Men för mig känns det rätt att göra så här med folkslagen och områdena dom kommer ifrån. :grin: