Nekromanti Vad tycker ni om teckningarna?

Petri

Veteran
Mjodå de var helt okej. Men vad jag däremot störde mig på är att dom är grådaskiga. Om du kunde ljusa upp dom liite....

Rosen

Myrmidon
Hihii... Herman-fanart. (-:

vad jag däremot störde mig på är att dom är grådaskiga. Om du kunde ljusa upp dom liite....

Det är kontrasten som är lite låg (de flesta scanners sätter den lågt per default för att inte missa något); om man drar upp den en bit - på de färdiga bilderna, alltså - så blir det bättre.

--
Åke

solvebring

Superhero
Jo det är väldigt sant. Stör mig själv väldigt mycket.
Tror jag skall ta om alla bilder och försöka med någon lampa, eller få rätt knix på blixten - den brukar nämligen bli för skarp istället... Och att ge dem ljus i datorn kan ofta se dumt och onaturligt ut - och då blir det störande istället.

Synd att inte min scanner får plats med A3 :gremgrin:, och jag vill ju knappast klippa sönder blocket...

Får jobba på det. Ska ordna det på något vis i alla fall...

solvebring

Superhero
Hihii... Herman-fanart. (-:
Ja, det är sant. Förr i världen var jag helsåld på Darnells finfina humor-verk. Och då jag fick ett signerat års-album var jag helt inne på att kladda Herman hela dagarna. Det var ett tag sedan jag gjorde det då jag gjorde den där lilla kladd-bilden, så det stämmer inte så fint på alla ställen...

Eftersom jag inte är så duktig på att teckna verklighetstroget och snyggt så har seriefigurer och sådant skoj underhållt min penna.

Då ork och inspiration tar slut och jag inte får för mig att göra halvseriösa ting brukar det alltid bli en Herman eller liknande, så han hänger med i pennarmen än, dock lite halvt och slarvigt, då och då bort emellan. :gremsmirk:

Quan'talis

Swashbuckler
Synd att inte min scanner får plats med A3 , och jag vill ju knappast klippa sönder blocket...
Fast man kan ju scanna en bild i flera delar i alla fall (om scannern har höga kanter kring glaset, som min, kan man bli tvungen att dra loss pappret från blocket, men inte ens det brukar behövas).

Det knepiga är att montera ihop bilden efteråt, men inte ens det är särskilt svårt (jag skulle rekommendera något bildbehandlingsprogram som kan hantera lager, men man kan göra det i MS Paint om man är tvungen).

solvebring

Superhero
Jasså. Fan att jag inte tänkt på det. Till och med i gamla kära Ms Paint - det var som tusan. Nå, får ta det i eftermiddag, nu ska jag till skolan snart...