Nekromanti Vad tycker ni??

G

Guest

Guest
Hur ser egentligen alver på svartblod??
Anses Gobliner vara små, elaka varelser utan fruktan av människor???

[color:purple]Vad tror ni??</font color=purple>

Det finns många olika syner på hur olika folkslag ser på varandra..

Har ni några ideér, inlägg, erfarenheter etc så svara gärna på mitt innlägg.

Jag förväntar mig kommentarer fulla med kompetens och överväldigande visdom /images/icons/smile.gif

/ Med en blick som is har jag nuet och framtiden under uppsikt.

Rickard

Urverk speldesign
Svartblod? Menar du orcher och annat svart<B>folk</B>?
Isf så försöker alver utrota (utan att utrota sig själva på kuppen naturligtvis) dessa.
Liksom att de är misstänksamma mot dvärgar för deras girighet.

Gobliner har inte jag någon erfarenhet av men svartalfer och vättar.. När du skriver gobliner så antar jag att du spelar Chronopia.
Då är de väl små, kaxiga och omoraliska men med viss rädsla för större varelser. Dvärgars skägg försöker de alltid sno om de får ett bra (=ofarligt) tillfälle..

I (riktiga) DoD så är svartalfer fega (tuffa om stort i antal) kräk medan vättar är intelligenta med viss hygglig hantverkskonst och en rädsla för alla verelser men kan tänkas närma sig dem om de visar sig ofarliga.

/[color:green]Han</font color=green> som kanske inte skulle yttra sig eftersom [color:red]The white Hawk</font color=red> ville ha kommenter fulla med kompetens

Rosen

Myrmidon
<I>/Han som kanske inte skulle yttra sig eftersom The white Hawk ville ha kommenter fulla med kompetens</I>

Äh, då svarar ju ingen alls! (-:

Man ska förstås inte glömma bort att en del folk har <I>orsak</I> att avsky varandra också; gammalt groll och slakt och blodspillan brukar inte glömmas i första taget.

--
Åke

G

Guest

Guest
Jag har faktiskt aldrig spelat Chronopia men din beskrivning på Gobliner stämmer in på min..

Jag måste säga att jag aldrig har hört det där om at gobliner norpar dvärgars skägg. [color:purple]Varför?</font color=purple>

/Hämnd är ett svärd som dräper den som drar det..

Ofeig

Warrior
Blodshämd är altid kul!

Hac in horasine moracorde pulsum tangite; quod per sortemsternit fortem,mecum omnes plangite!

Fanatic Assasin

Veteran
Jag måste säga att jag inte gillar Chronopias syn på svartblod. Dum-snälla troll kan väll vara kul och "civiliserade" orcher likaså. Jag ser dock orcher som elaka, onda, taskiga, djävulska osv osv. Det är klart att såna kan vara svåra att få in i "gänget" men det brukar bara förgylla själva spelandet. Detta är dock min egna åsikt och jag förväntar mig självklart inte att alla ska tycka likadant.

/ Fanatic Assasin
"mångsidig som en plattfisk"

Rickard

Urverk speldesign
<EM>Jag måste säga att jag aldrig har hört det där om at gobliner norpar dvärgars skägg. Varför?</EM>
Jag har läst det någonstans. Kommer inte ihåg var, troligtvis i grundboken (för att jag har ingen annan Chronopiabok) men kanske i ett äventyr.

Iaf. Som jag kommer ihåg det så baserar gobliner ledarskapet på hur stort skägg de. Ledaren har alltid störst skägg. Detta medför att de ofta bär lösskägg.

Men det där med dvärgskägg kom jag på medan jag skrev inlägget så det står inte med någonstans men (enligt mig) så verkar det rätt logiskt att gobliner vill ha tag på det eftersom dvärgar har i regel ett stort skägg.

/[color:green]Han</font color=green> som lär RP:na besöka Chronopia i en annan dimension

Sodivra

Champion
Upplysningen kommer min son..

Hmmm jag har läst någonstans "att rycka en dvärg i skägget mitt i en strid" ska vara modigt och ett bra dåd. Jag är rätt så säker på att det var i Svartfolk-boken till gamla DoD.

Ondska är svaghet -Var stark.
Krigaren Arvidos' motto.

Riddaren

Swashbuckler
Re: Upplysningen kommer min son..

"Hmmm jag har läst någonstans "att rycka en dvärg i skägget mitt i en strid" ska vara modigt och ett bra dåd. Jag är rätt så säker på att det var i Svartfolk-boken till gamla DoD."

Har också läst det någonstans...men om det var i Svartfolk, så kan det inte gälla Gobliner. Dessa finns nämligen inte i DoD 91... Möjligen härör det i såfall från Svartnissarna eller något sådant. Men kommer inte på var det står.

I Svartfolk står dock att Svartnissarna gillar att klättra upp på sin motståndare och stick gafflar i ögonen. Väldigt effektivt sätt.

Riddaren

En person som glömmer allt, är väldigt bra på att minnas att denne glömt bort allt.

Helio

Veteran
Det är Tiraker som snor..

Vad jag känner till om sedvänjam att sno skägg, är att det är en manbarhetsrit hos unga tiraker som i små ligor stryker runt i hopp om att kunna klippa av skägg från intet ont anande dvärgar. Har själv råkat ut för det/images/icons/mad.gif...

"may the blood of your enemies stain the ground"

Helio

Veteran
Re: Det är Tiraker som snor..

Inte f-n vet jag, men jag ville bara tala om vilka det är som snor skäggen av dvärgarna.
En vän av ordning som man är.

"may the blood of your enemies stain the ground"

Sodivra

Champion
Ä-Huh?

Ursäkta mig:

men om det var i Svartfolk, så kan det inte gälla Gobliner. Dessa finns nämligen inte i DoD 91...

Var detta en rättelse eller lite filosoferande.. För om det var en rättelse är jag fullt medveten om detta.

Såja! Så tänker jag alltid lösa debattbråk i fortsättningen!
Kom ihåg: Våld ("Ondska") = Svaghet.
Var snäll och lätt att diskutera med = Var stark.

Ondska är svaghet -Var stark.
Krigaren Arvidos' motto.

Enligt mig så är alver så storsinta att de kan ge alla en chans. Därför dödar de inte svartfolk vid första anblicken (om inte svartfolksvarelsen förnöjt står och hugger ned träd för sitt höga nöjes skull, eller dylikt). Sen så ser jag det som om mörkeralver inte har något emot de flesta svartfolk. Blodsalver tycker säkerligen lika illa om svartfolk som allt annat icke av blodsalv fött.

För övrigt har jag en högre syn på framförallt svartalferna än tidigare postskrivare i denna tråd. Hos mig är svartalferna det intelligentaste (åtminstone slugare än vättarna, om än inte intelligentare i övrigt) svartfolket.

/Gloria Excelsior, som faktiskt sitter och går igenom alla de posteringar han missat, alla 17000+....