Andy
Vila i frid
. . och vad var dåligt med Lancelot Games Wastelands?
Jag tycker att det är svårt att sätt fingret på det men jag gillade den "realism" som fanns i världen. Jag tycker att de hade lyckats bygga upp en verlighetstrogen "efter katastrofen" värld.
Jag var ung när jag spelade det och kommer ihåg att jag tyckte reglerna var krångliga. Idag vet jag inte, det var länge sedan jag läste dom.
Byrr hoppade vi över helt och hållet, något som jag fick en känsla av att även konstruktörerna gjorde. I de äventyr som släpptes officiellt fanns inte rymdvarelserna med alls om jag inte missminner mig. Om jag skulle ta fram regelboken idag kanske jag skulle använda dom. Lite klassiskt Tripoderna-spel?
Det som jag kommer ihåg och minns tydligast är dom fantastiska bildern. Håkan Jonsson hade verkligen lyckats förmedla den rätt känslan i sina porträtt (för visst var det mest människor han avbildade?).
Jag tycker att det är svårt att sätt fingret på det men jag gillade den "realism" som fanns i världen. Jag tycker att de hade lyckats bygga upp en verlighetstrogen "efter katastrofen" värld.
Jag var ung när jag spelade det och kommer ihåg att jag tyckte reglerna var krångliga. Idag vet jag inte, det var länge sedan jag läste dom.
Byrr hoppade vi över helt och hållet, något som jag fick en känsla av att även konstruktörerna gjorde. I de äventyr som släpptes officiellt fanns inte rymdvarelserna med alls om jag inte missminner mig. Om jag skulle ta fram regelboken idag kanske jag skulle använda dom. Lite klassiskt Tripoderna-spel?
Det som jag kommer ihåg och minns tydligast är dom fantastiska bildern. Håkan Jonsson hade verkligen lyckats förmedla den rätt känslan i sina porträtt (för visst var det mest människor han avbildade?).