anth;n291967 said:
Av vad jag vet har SVEROK flyttat sitt säte från Linköping till Stockholm.
Och av vad jag vet går det nog fortfraande att låna de lokalerna:
http://stockholm.sverok.se/lokalen/
Shit pommes frittes! Det finns alltså en liten tryckeriverkstad att låna i Stockholm!?
Vad som hade varit klockrent i så fall vore ju om föreningen ser till att ha en person på plats i stockholm som kan inventera exakt vad som går att göra där, och sedan trycker upp och fixar saker åt föreningsmedlemmar och skickar iväg det mot fraktavgift.
(Bör ju i så fall ligga på nivån "skicka en färdig PDF av det som skall tryckas" eller något i den stilen).
Jag vet inte. Det KAN ju innebära jäkligt mycket jobb, men det får väl finnas någon slags diskussion inblandad med vederbörande inför varje tryckprojekt.
anth;n291967 said:
Jag har för mig att ett av argumenten för att vara SVEROK-ansluten var att vi ville göra forumet till Sveriges Rollspelsforum och då tyckte man att det kunde vara bra att ha SVEROK i ryggen.
Det jag hörde från iblandade förr var att hela forumet låg på sveroks servrar, och det ansågs därför som en trevlig motprestation att ha en sverokförening i gengäld.
anth;n291967 said:
Annars är det för bidragen - och där har vi inte lyckats få en krona av vad jag vet.
Inte ett öre så länge jag var inblandad. Vi hade alltid alldeles för få personer under 25 års ålder för föreningsbidraget, och de lokalbidrag vi sökte fick vi alldrig ut något av eftersom de pengarna alltid tog slut de första dagarna på året.