Nekromanti Vad vill du läsa i Fenix?

Som flera läsare här säkert redan upptäckt har speltidningen Fenix officiellt material till svenska rollspel - inte minst Western. Hittills har du kunnat hitta mer om:

* Lagen i Tucson (lagmän och sheriffkontor)

* Mexiko under Frankrikes ockupation - med äventyrsuppslag och två nya roller

* Fabianos Förbannelse - äventyr i New Mexico

* Skinwalkers - shamaner med otrevliga egenskaper

* Spela spaghetti - hur du skapar rollpersoner som kan utmana mannen utan namn - och gå levande därifrån

Nu är frågan - vad vill ni se till Western i Fenix i framtiden?

/a & t

Radagast

Swordsman
Hole in the Wall

Självklart vill jag veta så mycket som möjligt om detta banditnäste, där t.ex. The Wild Bunch höll sig en hel del.

// Radagast

Rosen

Myrmidon
En detalj som slog mig häromkvällen just innan jag skulle somna, som man ev kunde göra en artikel om - tjära och fjädrar?
Såvitt jag kan minnas har det fenomenet inte omnämnts så här långt. Är det bara en myt, eller finns det historiska exempel på folk som har rullats i dylikt klet? Hur vanligt var det isf, och vilka råkade ut för det? Tar man skada av att rullas i flytande tjära (den är väl rätt varm)? Hur jobbigt är det att få bort efteråt?

--
Åke

walium

Ganska töntig, faktiskt
* Intressanta och udda platser och personer.
* Vapen, och då menar jag information om den uppsjö av vapen som fanns och möjligheten att själv skräddarsy egna vapen, inte nya superpickadollor. :gremsmile:
* Fängelser, både under inbördeskriget och efter.
* Inbördeskriget
* Information om att spela under 1700-talet och tidiga delar av 1800-talet.
* Information om hur man spelar generationsspel i Western.

AEGIS PRIME

Swordsman
Re: Hole in the Wall

Gärna små intrigsförslag
Information om generationspel samt information om den mer civiliserade världen (Industribältet)

CanuckWannabe

Veteran
Giftiga indianer...

Indianerna kring Frasier River (B.C. Canada) använde förgiftade pilar mot de första guldgrävarna. De (indianerna) "råkade" också glömma mat som var förgiftad.

Hur utbrett var användandet av gift? Vilka typer av gift användes?

Olika stammar i olika områden använde olika strategier för att kriga. Vart kan man förvänta sig att möta olika sorters strategier?

T ex de olika indianstammarna i västra Kanada (från Klippiga bergen och västerut) t ex Stoney, Kuntaxa, Assiniboigne etc använde gärna smygtaktik och smög sig gärna på sina fiender nattetid, förgiftade pilar var vanligt och de använde ganska ofta fällor (Första Rambo-filmen har lånat en del "skojsigheter" :gremelak: ).