Re: Policy om Snusk
Jag kanske feltolkar engelskan här, för jag är inte den bästa på språket
Det är inte det engelska språket som du har kunskapsbrister i, utan den amerikanska moralen.
d20-licensen är enklare än vad ni tror.
I korthet betyder den att en d20-produkt ska vara barntillåten, med AMERIKANSKA ögon mätt:
produkterna får inte innehålla diskriminering mot verkliga grupper, övervåld, eller porr.
Kort sagt så får man inte ha med sånt som kan ge USAs moralpredikare mer bränsle i sina attacker mot Dungeons&Dragons - USA har också sin motsvarighet till Piff&Puff.
Nu vågar jag inte svära på att jag har rätt, men jag har för mig att USAs juridiska system skiljer sig från det svenska så pass mycket att Wizards kan bli stämda för d20-produkter som andra företag gjort eftersom det är Wizards som äger licensen. Om Wizards då kan peka och säga att "nähä, de har brutit mot licensen" så slipper man miljondollarstämningar.
<table width="80%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" align="center"><tr><td bgcolor="black">/images/hr.gif</td></tr></table>
Avalanches omslag är tillåtna, även om de ligger väldigt nära gränsen. Ungefär på samma sätt som Hennes&Mauritzs underklädesreklam skulle vara tillåten i en d20-produkt.
I de båda fallen så ligger fokus på Vikingar respektive underkläder - inte på sex.
Däremot så är det inte tillåtet att avbilda ett älskande par oavsett hur mycket censurlappar/täcken/buskage man döljer aktiviteten med - fokus är nämnligen annorlunda.
<table width="80%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" align="center"><tr><td bgcolor="black">/images/hr.gif</td></tr></table>
Till slut:
d20-licensen bygger på amerikansk moral.
Oavsett vad man har för åsikter om denna moral
så har dessa åsikter inget på forumet att göra då det inte tillför något till själva d20-spelet.
Det är fortfarande helt OK att diskutera
hur amerikansk moral fungerar.
Det går fortfarande alldeles utmärkt att göra produkter som bryter mot d20-licensen, det är bara det att man inte får ha d20-logon på.
"Book of Erotic Fantasy" och "Conan the RPG" är utmärkta exempel på sådana produkter.