Nekromanti Vad vill ni spela 2010?

Christoffer

It's all pig.
Inspirerad av tråden Vad spelar ni?. När jag svarade i den kom jag att tänka på allt mer vad jag ville spela, eller hade i tankarna att man borde spela, så hur ser det ut för er andra? Vad vill ni egentligen spela men ingen annan verkar gå igång på det? Eller vad vill ni spela men det kommer dröja innan mastodontepiska kampanjen är över.

Sorcerer - Ja vad som helst, egentligen behöver jag inte spela det. Det räcker med att läsa det. Mums!

Delta Green - Jag älskar Delta Green och jag älskar Lovecraft. Men lika mycket som jag älskar detta så avskyr jag också vad BRP innebär. Så jag måste ha något annat system, för stunden tror jag det är Conspiracy of Shadows Revised som står högst upp på listan, men vi får se. Men, samtidigt finns det någon lockelse, lite som jag drar extra djupa andetag när jag går förbi någon som röker, att bara spela genom äventyren som de står, med BRP rakt av.

Dogs/Afraid - Både Dogs och Afraid finns alltid där och drar spelsug åt sig. Speciellt Afraid, har ett färdigt monster i väldigt stilig lovecraftiansk skrud som skulle kunna bli väldigt trevligt. Men vi får se, det har utnämnts som trasigt, så det kan vara en dum grej att dra det till spelbordet.

S/Lay w/Me - Skulle vilja spela det här vid ett riktigt spelbord, i en avslappnad miljö med en flaska rödvin och lite oliver på bordet.

Trollbabe - Med riktiga trollbrudar, men jag nöjer mig med något hack om det är så att det är vad som krävs för att få det till spelbordet.

In a Wicked Age - Vill spela något längre, sex sju spelmöten där spelledarskapet går runt som det är tänkt. Det vore riktigt trevligt.

With Great Power - Verkar fantastiskt fint. Bara att se om det blir någon lucka där det kan spelas!

Storming the Wizard's Tower - Älskar de här reglerna, men det skall dyka upp nya stridsregler, så i väntan på dem håller jag igen men när de kommer då skall jag ge allt för att få det här till bordet.

Sen massa fler spel som står i bokhyllan men som jag inte har någon utsikt av att få till bordet. Men vem vet. Rätt var det är händer det.

Arfert

Facit
just nu vill jag gräna spela Mutants & Masterminds, FantasyCraft, SpyCraft, Supernatural, All Flesh Must Be Eaten, etc... och kanske även nya Warhammer FRPG. Och till och med Eon, bara för att kunna säga att jag gjort det.

GnomviD

Heresiark
Jag vill spela Burning X! Förhoppningsvis så kommer jag nog få spelleda Mouse Guard snart, då jag har fått mina kompisar intresserade. Det hänger mest på att jag måste putsa upp mina kunskaper. Jag har läst så mycket BX-pryttlar att jag är skitpeppad, så det här är årets fokus: om jag ska spela något nytt 2010 är det något brinnande.

Reign - jag gillar ORE, jag gillar Heluso & Milonda och jag gillar spelets fokus. Det är nog annorlunda, men samtidigt nog familjärt, för att jag ska vilja spela fantasy igen. Jag har nog en hyfsad chans att till och med få vara spelare här, om jag har tur. Som det ser ut nu så är dock frågan om jag kan vänta mig att få spela något innan sommaren.

Solar System - Jag är vill uppleva hur keys och BDTP funkar i spel. Det här är kanske lite svårare att få mina polare att spela, så... eh.

Don't rest your head - Jag hittade det här på förra GothCon, och tycker att det verkar rätt ballt. Det är nog oskräckigt för att jag tror att jag skulle kunna spelleda det bra, men jag skulle behöva få ihop en passande grupp.

DitV/Sorceror/MLWM/Polaris/3:16/diaspora - De här vill jag spela. Vissa har jag hört talas om och tycker att de verkar häftiga och vissa vill jag spela mest för att ha upplevt dem.

antorax

Swordsman
Jag skulle mycket gärna vilja ha en åtminstånde terminslång kampanj i Eon (som vi har spelat två möten på).

Därtill så skulle jag vilja spela något nWoD, gärna Mage eller Vampire. Utspelat i slutet utav artonhundratalet. Vore sweet.

Christoffer

It's all pig.
Jag har läst så mycket BX-pryttlar att jag är skitpeppad, så det här är årets fokus: om jag ska spela något nytt 2010 är det något brinnande.
Hell yeah!!! :gremsmile:

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag vill spela Coriolis, Midnatt, Evolutionens Barn (man får ett gratis ex om man spelleder mig!), Vampire, D&D4e (som taktiskt brädspel), Kult, Mutant Chronicles, Nobilis... och en massa annat.

Jag vill spelleda Midnatt, Scriptura, Gestalt 1987 och CoC.

KostaFriaLigan

Warrior
Jag vill spela Coriolis, M:UA, RT, WHFR3 och spelleda Coriolis, WHFR3, M:UA med V0 och Plutonen-regler och mina(våra) egna hemmakok.

Edit: Ska naturligtvis spela Trakorienspelet om chans ges :gremsmile:

NilsK

Ligist
Vill spela eller spelleda:

Rouge Trader
Dark Heresy
Coriolis
Warhammer 3
Trail of Cthulhu
Version Noll
The Extraordinary Adventures of Baron Munchausen
3:16 Carnage amongst the Stars
Operation Fallen Reich/Cold City-mash

...och en massa brädspel.

Ond bråd död

Swashbuckler
Demon: the fallen med roligare regler, Noir, Matiné i Barbia, A song of ice and fire, kanske testa lite mouseguard, In a Wicked age, Version Noll och Warhammer 3.

Rickard

Urverk speldesign
Rysk fantasy. Det dog då jag inte behöver speltesta Matiné längre.

Ljus och lykta. Efterarbetet med Matiné har tagit tid och jag vill göra klart det innan jag tar tag i det här projektet. Mitt tänkta julscenario "Tomten tycker inte om dig längre" (handlar om en hustomt som vill kasta ut sina ockupanter) föll i träda exempelvis, men jag måste speltesta spelet mer innan jag börjar skriva. Får se när jag får tid.

Operation Fallen Reich. Bara för att ha testat det.

Warhammer FRPG 3. Bara för att ha testat det.

Coriolis-världen. Jag tror inte att jag kommer gilla systemet.

Noir med Marco Behrmann. Så att jag ser hur det ska spelas.

Revolver med Måns. Så att jag fattar hur han spelar.

Solar System med Simon. Så att jag fattar hur han spelar.

Burning Wheels/MouseGuard med Poppe. Så jag inser tjusningen i det han spelar.

Mutanttriologin med Lexx. Helst med hans egna system istället för BRP-systemet. Ska det vara BRP använder jag hellre Mutiné.

/Han som gärna skulle vilja spela mer med Genesis

Ram

Skev
Jag vill spela Coriolis, en mer rejäl runda Mouse guard, Reign och Operation Fallen Reich. Närmast i pipen ligger 3:16. Av ovanstående så är hajpen för framtiden Coriolis.

Johan K

Gammal & dryg
Just i nuläget vill jag fortsätta med min kampanj i M:UA & fortsätta spelet i SW.
Sedan, jag vill _VERKLIGEN_ spela DoDT nån gång!! Har sl:at det mycket, men aldrig fått chansen att just spela det.

Unfair

Hero
Jag skulle vilja spelleda en ny kampanj i något fantasy rollspel som har ett regelsystem som mina SPELARE skulle tänkas uppskatta, för det är ju faktiskt de som måste driva historien och inte bara sitta passivt som dom kan göra med ett system dom inte gillar/är bekanta med.

Ninjagrym

Veteran
Har beställt precis WFRP3. Så framåt våren tänkte jag spela ett par omgångar av det. Om vi uppskattar det blir det nog ett köp av The Gathering Storm (sjukt hypad kampanj till WFRP3).

Fick Beyond the Mountains of Madness i julklapp och skulle gärna spelleda den. Det känns dock som det är ett livstids projekt :gremfrown:

solvebring

Superhero
Alla de rollspel jag köpt nu och under 2009 men inte hunnit testa än men som jag verkligen längtar efter att få tid med:
Saga, Evolutionens Barn, Skymningshem: Andra Imperiet, Call Of Cthulhu och möjligtvis Star Wars: Saga.
...Och så mer Vampire the Masquerade och lite Berättelser från Staden även om de inte är något nytt på det viset.

Anledningen till varför jag vill spela dem är helt enkelt för att jag vill testa dem och i somliga fall verkligen göra något ordentligt av dem för att de verkar så inspirerande. Dock har jag bara en spelgrupp just nu, det är den på folkisen. Där är vi dock uppbunda i andra kampanjer just nu. Gruppen bestående av gamla polare i Värmland (räknar den mer som icke-existerande) träffas alltför sällan så det blir aldrig något riktigt drag där, plus att de är svåra att få in i nya banor. Dessutom har man ju familj nu så tidsbristen är påtaglig.

CapnZapp

Myrmidon
Jag skulle vilja spel(led)a Dragon Age och Coriolis.

Jag skulle vilja fingra på WFRP3's tärningar, men ser inget mervärde i att sprida ut spelet över kort och pluppar. Mervärdet ligger snarare att kunna rollspela chosefritt i favoritsoffan eller var som helst.

(Men så är jag ju också nyss utbränd D&D 4E SL; där själva spelet i sig motarbetade alla ansatser till att göra något mer av det än Kampen om Citadellet eller Warhammer Quest)*

*) eller Descent gissar jag - har aldrig spelat

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Jag vill spela:

Enigma, vår nya hårda näraframtids-SF-kampanj: den första vetenskapliga expeditionen till en främmande livsbärande värld.

Space 1889: Vår kampanj har legat i träda i några år och jag vill nystarta den.

Zebulon

Swordsman
Jag vill spela eller spelleda:

- Spelleda fortsättningen på Lady Blackbird. Jag trodde nog aldrig att samberättande kunde bli så bra. Men det berodde faktiskt (såklart!) på spelarna. Bra jobbat Andy, Basenanji och ni andra!

- Spelleda färdigt Fallen Reich goes Caribbean. Jag skruvade till De Dödas Dag (Michael Petersén) från en gammal Sinkadus. Det blev rätt coolt faktiskt.

- Spelleda Twilight 2000. Vi följer en stackars grupp på 10-20 amerikanska soldater, från olika vapenslag och arméer och divisioner när de försöker överleva, behålla förståndet och moralen på sin väg hem. Ett eget dödligt regelsystem som utgår ifrån att träff innebär döden.

- Spelleda Mutant Undergångens arvtagare. Tänk om jag skulle få spela UA nån gång? Jag vågar knappt hoppas.

- Spelleda Sista hemligheten. Mitt eget friformsscenario med starka Indiana Jones-vibbar. Men ingenting är vad det verkar...

- WOD:Vampire Jag har börjat få drömmar om gnistrande ögon i mörkret och en annalkande uråldrighet... Det kanske är dags att plocka upp Vampire igen? Det var ju typ drygt 10 år sen....

- Mer Solar System. Det var så jävla coolt! Det gäller bara att hitta några likasinnade. Några frivilliga i Stockholm, centrum eller södra sidan?

- Mer Indie! Dogs in the vineyard, gumshoe och allt vad fan det heter. Gimme!

- Utpost. Jag kommer inte ens ihåg om det är klart men det verkar så coolt! Hur får man tag på det?

Äh, man har såklart glömt en massa grejer.
C'est la vie!

/Zeb - som nog borde gå hem och lägga sig

Jag vill som alla andra år spela Star Trek. Men kommer som vanligt inte få det...

lasergreger - spelar världens minsta violin för sig själv