Felaktiga beskrivningar [OT]
"
Vad gäller Elementarmagi är jag inte helt inne på linjen att man kan göra allt med varje element utan jag ser hellre att besvärjelser låses till element så magikern har en rimlig strävan att bredda sin kunskap utöver sitt första element. /.../ Att Eld och Frost gör samma sak tycker jag mer isf är ett fel i sig snarare än att det är ett fel i hur man presenterat besvärjelserna."
Jag håller helt med dig om vad du skriver.. Jag gjorde om besvärjelserna och gjorde de mer generella och mer elementinriktade.. Jag slängde ihop ett "grundelement" med ett "underelement", då det annars skulle bli för många besvärjelser utifrån hur många det är i de andra magiskolorna.. Som det är nu har jag mest kategoriserat besvärjelserna i grupper.. Gruppen/besvärjelsen Föremålsmagi är jag väl inte helt nöjd med..
<blockquote><font class="small">Citat från mina anteckingar:</font><hr />
Eld/Värme
Låga, Flammande hand, Blixt, Eld, Eldväg, Explosion, Forma Eld, Brinna på icke brännbara ytor, Styra eld.
Luft/Ljus
Luftstråle, Störtvind, Virvelvindssköld, Luftväg, Ren luft, Vindkontroll, Giftmoln, Kväva, Luftbarriär (täta luft), Bro, Lyft, Virvelvind, Ljus, Ljushand, Bländskydd, Bländning, Ljusväg.
Vatten/Kyla
Vattenväg, Rena, Härda vatten, Rena vattensamling, Se genom vatten, Andas vatten, Forma vatten, Regn, Vattenbarriär, Dela vattensamling. Kalla handen, Frost, Köldväg, Forma is,
Jord/Mörker
Förstena, Jordstöt, Jordväg, Se genom jord, Forma sten/jord, Stenkropp, Stenvägg, Bro, Upplösning, Mörker, Krypande Mörker, Mörkerljus, Mörkerväg.
Föremålsegenskap
Försegla, Förbanna/förtrolla vapen, Knäcka, Öppna, Forma föremål, Skenvikt, Förstärka, Återfinna, Identifikation, Osynliggöra föremål (för alla utom magikern).[/quote]
Jag hade tänkt att skriva egna förklaringar på besvärjelserna.. De som står är mest för att jag ska komma ihåg vad hela gruppen kan användas till..
Tanken är att ju mer PSY man pungar in i en besvärjelse, desto kraftfullare effekt kan man få ut av den..
/[color:\\"green\\"]Han[/color] som dock inte hade tänkt sig att sänka svårigheten, utan endast öka PSY-kostnaden vid svårare besvärjelser