Undvik följande:
Jag köpte en mp3-spelare från MPMan i November. Den fungerade väldigt bra, i tre månader. Sen slutade den fungera. Helt. Det var visst ett vanligt problem, så MPMan stängde ner sina support-forum för att inte få för dåligt rykte. Fy för MPMan!
Tack och lov är Elgiganten superhyggliga mot sina kunder (mer om det senare), så jag fick utan några besvär en helt ny mp3-spelare, den här gången från Napa. Den fungerade bra, i tre månader. Sen slutade den fungera. Helt. Jag lämnade in den, och fick en ny identisk spelare från Napa. Som höll i ungefär två månader. Sen blev det nåt helvajsing med ljudet.
Och eftersom Elgiganten är så sköna typer har jag nu fått en helt ny mp3-spelare, den här gången från Creative. Den är fin fast plastig. Den har ingen bra navigation bland låtarna tyvärr, och liten, liten hårddisk, men det är okej, den var billig. Jag fick t.o.m lite extra kontanter (inte tillgodokvitton, kontanter!) för att den var öppnad, och för att den var billigare än den jag lämnade in den.
Alltså, köp inga mp3-spelare från MpMan eller Napa, men köp dina mp3-spelare på Elgiganten. De säljer dåliga grejjer, men du får åtminstone nya grejjer när de går sönder!