Nekromanti Valhalla 40 år gammal och återuppstår

Rickard

Urverk speldesign
Ibland har jag faktiskt något utav Facebook. Detta dök upp i feeden.

Lagom till 40-årsjubileumet vill Apart Förlag ge ut en riktigt fet box som samlar alla seriealbumen plus massvis med bonusmaterial i 5 lyxiga band i hårdpärm.

Kickstartern kommer göra att alla 15 seriealbum åter blir tillgängliga i 5 maffiga volymer fulla med bonusmaterial! Och ju bättre kickstartern går desto lyxigare kommer boxen bli!

Valhalla är en av mina favoritserietidningar när jag var runt tio-tolv år. Filmen är grymt skön, den också.

https://mailchi.mp/apartforlag.se/valhall

https://www.facebook.com/Valhall.sv/

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Jag är nu glad att jag inte bara köpte ett par av dem när jag var på sf-bok. Det blir all in på den här kickstarter istället!

Jocke

Man med skägg
Det är alltså samma volymer som E&T gav ut och som sen Apart tog över. Så har man redan dem är det bara att det är en låda runt dem som är skillnaden. Har man inte dem är det dags att gå all in. Det är tillsammans med Fantagraphics Don Rosa utgivning de bästa samlingsvolymerna jag har sett, det är i princip bara läsvärt extramaterial och serierna blir bara bättre och bättre för varje volym.

Khan

Kondottiär
Tyvärr är det den nya översättningen de använder, inte den gamla (bättre) från singelalbumen. Men extramaterialet är helt fantastiskt!

Rickard

Urverk speldesign
Tydligen så har nu Avart slagit svenskt kickstarter-rekord med hitintills 1,8 miljoner(!). Ingen annan kickstarter som riktar in sig på enbart svenska marknaden har fått in så mycket pengar.

Det är otroligt roligt för mig att se att intresset för de här seriealbumen ligger så nära hjärtat hos många. Det känns som om det här blir något som jag alltid kommer vara stolt över att ha i bokhyllan.

https://www.kickstarter.com/projects/apartforlag/valhall-jubileumsbox/posts/2351675

Som en sidonot: Don Rosas album har jag bara i serietidningsform. Kanske skulle jaga rätt på samlingsvolymerna. De är ju helt underbara! Om det är något jag kommer att läsa för mina framtida barn så är det dessa två serierna.

Paal

Imaginär fantast
Kan verkligen rekommendera samlingarna jag med. Hade det inte varit så att jag redan köpt dem när de gavs ut av E&T så hade jag lätt backat det här.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Jocke;n295912 said:
Det är alltså samma volymer som E&T gav ut och som sen Apart tog över. Så har man redan dem är det bara att det är en låda runt dem som är skillnaden. Har man inte dem är det dags att gå all in. Det är tillsammans med Fantagraphics Don Rosa utgivning de bästa samlingsvolymerna jag har sett, det är i princip bara läsvärt extramaterial och serierna blir bara bättre och bättre för varje volym.
Nu är det inte bara lådan som skiljer. Köper man en komplett box med alla böcker blir det extrasuperlyxböcker med kapitelband och nån slags förgyllning.

Samma inlaga dock, så när som på nån extra skiss om jag förstått det.