Varulv VALulv - runda 4

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
4,358
Location
Stockholm
Tror inte Ulvarna chansar på att Nattmörda dig Brynolf när de har 100% chans med nattord på MrJ eller BB7.
Detta leder till att det är sista rundan för en av @Mr.J och @BiobunkerVII
Ge oss allt ni har, funderingar hopp& förtvivlan👍
Nä, de har garanterad vinst om två rundor eller tokchans på att mörda mig nu.

Så ja, MrJ och BB ligger pyrt till (även om det är sjukt susp att de inte kniper Anth också)
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
4,358
Location
Stockholm
View attachment 19489

Morsan har inte röstat så det är ju lite av ett wild card men annars kan man ju fundera här. Skulle båda ulvarna ligga i samma drev?
Ja om det drevet är mot en av två kvarvarande ulvar väl?
Samtidigt fullt rimligt att Stradivarius inte följer byn och röstar på sig själv…så det cirkulerar alltså nu också runt SliddersladderSid!
Kan du säga det där igen i andra ord. Jag hänger inte med.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,731
Kan du säga det där igen i andra ord. Jag hänger inte med.
jag tänkte att ulvar ju vanligtvis inte vill ligga i samma drev. Det skulle i så fall peka på en ulv i drevet mot Morsan och en i drevet mot Stradivarius (givet att MrJ är grön)
Sen snurrade jag in mig i ett resonemang om Sidd och Stradi kan vara våra två kvarvarande ulvar och att de ligger i samma drev
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
4,057
@Anthrox du skulle ju lusläsa och sen komma tillbaka, det håller inte att lågflyga nu det är fan kasst för byn ;)
Contrary to popular belief sågar jag ju faktiskt också ett liv utanför varulvsspelen som stundtals behöver min uppmärksamhet :)
Men jag finner det ju intressant att Big mama säger emot sig själv med tre posters mellanrum nu om hennes syn på MrJ.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
4,358
Location
Stockholm
jag tänkte att ulvar ju vanligtvis inte vill ligga i samma drev. Det skulle i så fall peka på en ulv i drevet mot Morsan och en i drevet mot Stradivarius (givet att MrJ är grön)
Sen snurrade jag in mig i ett resonemang om Sidd och Stradi kan vara våra två kvarvarande ulvar och att de ligger i samma drev
Ah, bra jag hajar. Men vi behöver nog en röst från @Big Mama innan vi kan dra några växlar på den teorin.
 

Big Mama

Hur länge kan man kalla sig ny
Joined
9 Jun 2024
Messages
121
Mja, förra rundan såg din lista ut som så:



Så inte har han ALLTID varit grön, riktigt?
Mr J låg inte på min grönlista för jag visste inte säkert. Han har inte heller varit på min rödlista.
 

Big Mama

Hur länge kan man kalla sig ny
Joined
9 Jun 2024
Messages
121
Contrary to popular belief sågar jag ju faktiskt också ett liv utanför varulvsspelen som stundtals behöver min uppmärksamhet :)
Men jag finner det ju intressant att Big mama säger emot sig själv med tre posters mellanrum nu om hennes syn på MrJ.
Verkigen inte! Jag har försvarat J som nybörjare all along. Dock inte varit säker på hans färg. Aldrig hoppat på något drev på MrJ för det har inte följt min övertygelse. Andra som är mer misstänkta ju.
 

Big Mama

Hur länge kan man kalla sig ny
Joined
9 Jun 2024
Messages
121
Biobunker och Stradt är ulvarna. Jag hakar på drevet på Stradr. Byn kan vinna trots allt!
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
4,358
Location
Stockholm
Mr J låg inte på min grönlista för jag visste inte säkert. Han har inte heller varit på min rödlista.
Fast han är ju det i citatet Jag klippte in. Inte ordagrant "röd" men att han är o-grön och potentiell ulv.

Biobunker och Stradt är ulvarna. Jag hakar på drevet på Stradr. Byn kan vinna trots allt!
Att rösta ut grönsiade Biobunker låter som en dålig ide om byn vill vinna.
 

Big Mama

Hur länge kan man kalla sig ny
Joined
9 Jun 2024
Messages
121
Vänta förresten! Kan Vimes ha sagt till Sidd som ulvkompis: ”Jag kommer hoppa av så du kan dreva mot mig och ingen kommer fatta att du är ulv för du drevar på en ulvkompis”?!?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
4,358
Location
Stockholm
Vänta förresten! Kan Vimes ha sagt till Sidd som ulvkompis: ”Jag kommer hoppa av så du kan dreva mot mig och ingen kommer fatta att du är ulv för du drevar på en ulvkompis”?!?
Det kan han absolut ha gjort. Och isåfall är även Anth misstänkt på samma grunder.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,731
om Stradivarius är grön så vetetusan om inte Sidd och morsan är mina lågoddsare.
Big Mama håller jag som röd, svingar vilt nu efter Brynolfs siande! Klassiker att hålla på ett siande för att se hur folk positionerar sig och morsan är den som klarat det sämst, känner igen mitt eget spel första gången jag var ulv och jävla-svin-Basse inte berättade vem han siat och så skulle man förhålla sig.

Suspen är jag fortfarande inte helt säker…

Hållet Anthrox för grön
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,731
Det kan han absolut ha gjort. Och isåfall är även Anth misstänkt på samma grunder.
Anth och Vimsan i en ulvtrio skulle med ulvrationalitet kunna förklara frånvaron av motclaim, 2 drygulvarTM vara plan är att kontrollera byn genom att kontrollera samtalet.
 

StradhLestat

Swordsman
Joined
8 Sep 2020
Messages
552
Location
Fruängen
Min misstankelista i prioordning
1 big mama
2 anth

Sidd känns farlig. Han känns väldigt grön, men det kan ju vara en mästerlig.bluff....hoppas han blir siad, så man vet
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
4,358
Location
Stockholm
Anth och Vimsan i en ulvtrio skulle med ulvrationalitet kunna förklara frånvaron av motclaim, 2 drygulvarTM vara plan är att kontrollera byn genom att kontrollera samtalet.
Ja, fast isåfall skulle planen ha varit tidigt att de skulle dreva ut Vimes.

Och jag har läst igenom det mesta av Anths inlägg. Visst, han är bra men är han SÅ bra på att fejka bybo som det här? För jag hittar nada där.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,731
Ja, fast isåfall skulle planen ha varit tidigt att de skulle dreva ut Vimes.

Och jag har läst igenom det mesta av Anths inlägg. Visst, han är bra men är han SÅ bra på att fejka bybo som det här? För jag hittar nada där.
nä jag håller med, givet vid handen att jag inte lusläst alla hans inlägg, är han ulv så är det hatten av. Att Stradivarius ser honom som enemy nr1 tycker jag rödar Stradi.

@StradhLestat förklara för mig det röda i Anthrox spel
 
Top