Varulv VALulv - runda 4

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
4,057
@Waterhouse måste det vara en aktiv ulv som skickar in nattmordet, eller kan en utröstad dito skicka in nattmordet och säga att en annan ulv utför det?
 

Sysp

NNO
Joined
11 Apr 2017
Messages
596
Ajdå, jag som misstänkte båda. Tack Impe och Octa. Jahopp, alla röster på mig nu som jag ser. Tråkigt att Ulvarna vinner. Troligtvis på grund av två bybor som inte hade så mycket tid eller ork. Jag misstänker @Sidd och @Sysp
Om du är bybo, lägg dig inte nu, det har vi inte råd med. Vad har du på @Sidd ?

Om du är ulv kan du ju fortsätta såhär, men jag blir inte övertygad.

(Du får gärna dra vad du har på mig också men det blir svårt att övertyga mig där också 😄)
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
4,161
Location
Oktoberlandet
VJVS:
Vi röstar ut Mr.J och sen Big Mama.

Allt annat är tunnare scumtells.

Dessa 2 passar även in på att det inte blev nån Siarduell.
 

Big Mama

Hur länge kan man kalla sig ny
Joined
9 Jun 2024
Messages
121
Det här är scary! I slutet av R2 var jag den som gick hårdast åt Basse och han blev nattmördad. I slutet av R3 var jag den som gick hårdast åt Octa och han blev nattmördad. Är det en förbannelse? Jag vågar inte gå på nån för då kanske det händer igen!
 

Big Mama

Hur länge kan man kalla sig ny
Joined
9 Jun 2024
Messages
121
Nu har @Brynolf 3 andra gröna av 7 kandidater.
Av de 4 så är 2 ulvar.
Nu jäklars hoppas jag mycket på att får Kung Brynte fixa biffen🙏
Vaddå, vad är det som säger att alla som Brynolf siat är kvar? Han kan väl ha siat någon av dem som rykt?
 

Big Mama

Hur länge kan man kalla sig ny
Joined
9 Jun 2024
Messages
121
Min gröna lista (just nu):
Sidd
Brynolf
MrJ
Big Mama

Vi ska sålla ut ulvarna från denna lista:
Antrox
Biobunker
Sysp
Stradh

Snälla smarta bybor, ge mig argument för att flytta en eller två av dessa fyra till gröna listan!
 

Sysp

NNO
Joined
11 Apr 2017
Messages
596
Min gröna lista (just nu):
Sidd
Brynolf
MrJ
Big Mama

Vi ska sålla ut ulvarna från denna lista:
Antrox
Biobunker
Sysp
Stradh

Snälla smarta bybor, ge mig argument för att flytta en eller två av dessa fyra till gröna listan!
Jag gick tillbaka och läste dina poster och jag fattar inte vad som gör att du läser Mr J som grön när alla andra har honom röd baserat på hans poster och röster? Förklara? Vad missar jag?
 

Sysp

NNO
Joined
11 Apr 2017
Messages
596
Nä förlåt, nu hittade jag ”fumlig nybörjare”. Aren’t we all? 😄 Är det hela caset? Du låter väldigt övertygad.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
4,358
Location
Stockholm
Min gröna lista (just nu):
Sidd
Brynolf
MrJ
Big Mama

Vi ska sålla ut ulvarna från denna lista:
Antrox
Biobunker
Sysp
Stradh

Snälla smarta bybor, ge mig argument för att flytta en eller två av dessa fyra till gröna listan!
Bra initiativ Mama!.

Lystring! Vi behöver såna här röd/grön-listor från alla kvarvarande pronto!

Jag tar min sist.
 

Mr.J

Sakkunnig
Joined
30 Jun 2024
Messages
112
Är det inte dags att säga vilka du har siat nu @Brynolf?

Alltså vet inte vad jag kan tillägga. Jag är bybo och allt ni påstår är suspekt om mig är antingen Ulvigt eller för att jag är nybörjare som ni inte verkar fatta. Men men jag tror att Sidd är Ulv då han hoppade på spåret då resten gjorde det. Han anklagade inte mig för saker innan förens när resten gör det. Sid ditt kuvande tar slut hör och nu om du inte har något som kan stärka din tes!
Röst: @Sidd
 

Big Mama

Hur länge kan man kalla sig ny
Joined
9 Jun 2024
Messages
121
Om ni undrar var jag har varit de senaste veckorna så har jag gått igenom Anths samlade verk, volym "ValUlv R1-R2"... Och sammanfattningsvis kan jag bara säga ett enormt grattis om han skulle vara ulv. Flawless bybospel där 👍
OK, jag uppdaterar min lista som följer

Min gröna lista (just nu):
Sidd
Brynolf
MrJ
Big Mama
Antrox

Vi ska sålla ut ulvarna från denna lista:
Biobunker
Sysp
Stradh
 

Big Mama

Hur länge kan man kalla sig ny
Joined
9 Jun 2024
Messages
121
En undran: röstade vi ut Impe för att vi trodde han var ulv eller för att han inte ville vara med längre? Om det senare så missade vi ju ett dyrbart tillfälle att jaga ulv.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
4,161
Location
Oktoberlandet
jag tror att Sidd är Ulv då han hoppade på spåret då resten gjorde det. Han anklagade inte mig för saker innan förens när resten gör det. Sid ditt kuvande tar slut hör och nu om du inte har något som kan stärka din tes!
Röst: @Sidd
Ok MrJ
Vilket spår menar du att jag hoppat på?
Jag har nämt dig som möjlig ulvkompis redan när jag grävde på Vimes.

Ge oss mer tyckande än försvar:
Varför Nattmördades Hägerstrand tror du?
Varför Nattmördades Basenanji tror du?
Varför Nattmördades Octagonal tror du?

Vilka är troliga ulvar bland Big Mama, Sysp, Starthlestat?

Hur tänkte ulvarna när Brynolf gick ut och sa att han var Siare?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
4,161
Location
Oktoberlandet
En undran: röstade vi ut Impe för att vi trodde han var ulv eller för att han inte ville vara med längre? Om det senare så missade vi ju ett dyrbart tillfälle att jaga ulv.
Varför skulle folk rösta på en som inte vill vara med som argument?
Förutom ulvar såklart.
Hur menar du?
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,731
Hur fan kan jag fortfarande vara kvar i spel?!
Jag hoppas verkligen att ingen SL tar hänsyn till vad folk skrivit i anmälningstråden när lagen slumpats som @Sidd skrev.

Känns som en massiv uppgift att ta sig igenom allt jag missat. Kan dock snabbt notera att varken @Impetigo (sorry för hårda ord) eller @Octagonal var ulvar så min spaning i R2 var ganska off - @Vimes var ju i alla fall lurvig och nackades så det känns gött.

Med vetskapen att Basse var grön kommer jag framförallt rikta in mig på att läsa hans inlägg, något plockar man rimligtvis upp genom att spela 243563634 varulvsspel (även man jobbar på Musikskolan)

@Anthrox min bild är att du efter Brynolf är grönast på banan, eller spelat ett mästerligt ulvspel hur ser du på @Sidd ?
Jag kan inte läsa Sidd
 

Sysp

NNO
Joined
11 Apr 2017
Messages
596
Härligt att Biobunker vaknade till liv 👍😊 Det borde vara bra för oss. Jag har dig orange till grön (tycker du borde vara grönsiad vid det här laget) så det borde inte vara svårt för dig att gröna dig och då har vi ytterligare en pusselbit på plats.

Brynolf är snorgrön. Anthrox har spelat bra och varit aktiv och alla andra som bidragit på samma sätt är mördade (Impe, Octa) och därmed gröna så jag fortsätter min tes att ulvarna har varit mer passiva det här spelet.

Sidd är typ grön i mina ögon av den anledningen (aktiv och grävande) men tillräckligt mycket skumt i framförallt R2 med försök till att få Brynolf att dela siandet och lite brusiga poster överlag (även nu i R3) gör att jag inte kommer upp i mer än orange här.

StradhLestat har varit halvosynlig i senare rundor efter ett gräv i R1 och mest flutit med i mina ögon. Orange.

Big Mama är lite överallt i sista rundan här, svårläst 😊 Vill fortfarande höra varför du har Mr.J som tveklöst grön när vi andra inte ser det? Är det nåt vi missar vill vi ju veta det. Rödorange så länge som det inte finns svar på det.

Mr.J har varit röd för mig länge nu och motviljan att ge en hel röd/grön-lista nu tycker jag också pekar på en ulv som håller korten mot bröstet för att inte outa sin kompis när man åker på drevet.
 
Top