Chrille83
Veteran
Har Toreadorernas klannackdel någon gång i era kampanjer lett till insikter eller kunskaper som karaktärerna sedan kunnat använda på matnyttiga sätt?
God45 said:Ahahahahah
Toreadors svaghet är väldigt mycket upp till SL att genomdriva och göra till ett reellt problem i spelet (precis som Tremere-nackdelen EMM). Så egentligen är den precis så hemsk eller tandlös som SL gör den är min erfarenhet. I vissa fall har jag sett att SL slängt in saker som Toreadorer måste slå för i parti och minut annars har den i hela kampanjer varit helt osynlig. Detta till skillnad från de mer mekaniska nackdelarna som Brujah, Ventrue eller Gangrel har.God45;n35506 said:Nej. Och ärligt talat borde den inte göra det, klanen är en av de allra bästa och de har knappt en svaghet till att börja med.
Kärlekscraft said:Tremere är inget problem, men Toreador är en svår hasselnöt att knäcka - vilket du ser, om du läser inlägget precis under ditt.
Mja, tycker just Toreadorernas nackdel med att de blir totalt paralyserade om de ser någoting vackert/konstnärligt/djupt/estetiskt är lite mongo. Blir lite för mycket "spel" i spelet - om du förstår vad jag menar. Stereotypt gillar de ju konst & tavlor och är den klan som är närmast människorna. Men det konceptet behöver utvecklas! Tankspridda töntar som kluddar med sina penslar?!Chrille83;n35487 said:Har Toreadorernas klannackdel någon gång i era kampanjer lett till insikter eller kunskaper som karaktärerna sedan kunnat använda på matnyttiga sätt?
Kärlekscraft said:Så sammantaget har nackdelen aldrig riktigt lett till något näringsrikt inne i spelet.
Vi hade mindre problem med Toreadorernas nackdel än Tremeres när vi spelade V:tM för länge sedan. I någon version av spelet kunde man ju tom. köpa bort nackdelen som Tremrere med Unboundable (tror det ändrade det till Revised eller något sådant...).Kärlekscraft;n35701 said:Tremere är inget problem, men Toreador är en svår hasselnöt att knäcka - vilket du ser, om du läser inlägget precis under ditt.
Ett alternativ är ändra om deras nackdel lite grann: Brujah är ju aggresivare och måste slå svårare slag för att kunna övervinna besten, låt Toreradorerna göra det samma - men för nåt helt annat - någon typ av "cravings".
Tycker idén om att låta Toreador bli mer som Daeva från Requiem-versionen låter bättre.cogitare;n35926 said:Vi hade mindre problem med Toreadorernas nackdel än Tremeres när vi spelade V:tM för länge sedan. I någon version av spelet kunde man ju tom. köpa bort nackdelen som Tremrere med Unboundable (tror det ändrade det till Revised eller något sådant...).
Alla saker som är mycket upp till att SL uppmärksammar och agerar på det (flaw, klannackdel osv.) kan falla mellan stolarna när man spelar då SL har mycket att stå i som det är och då lätt glömmer bort att Toreadoren står framför ett vackert konstverk eller att Tremere:n är ett steg närmare blood bond till någon elder medan sådant som är av mer (regel)mekanisk natur lättare koms ihåg.
Vill man så kan man ju se till V:tR och Blood and Smoke och Daevas nackdel som gör dem mer till hedonister eller slavar under sina laster. Kanske kan man föra över något av det till V:tM och Toreadorerna där. Möjligen...
Cog.
Kärlekscraft;n36155 said:Tycker idén om att låta Toreador bli mer som Daeva från Requiem-versionen låter bättre.
Att vara slav under sina laster blir ju mera som Malkavian-hållet med deras psykiska ohälsa - där man kan vara allt ifrån att vara lite manodepressiv till att man måste hållas inspärrad i bur..
Låter ju bra iochmed att Toreador är den klan som är närmast mänskligheten - läs; stalker-syndrom.cogitare;n36368 said:Att vara slav under sina laster *är* Daeva-nackdelen från Requiem.
Den har ändrats igen i Blood and Smoke men jag har inte köpt det ännu så jag vet inte exakt hur den funkar men det finns en gammal post här som beskriver den. I stort går det ut på att en Daeva blir besatt av de som de dricker blod (frekvent) från.
Cog.