Nekromanti Vampire the Masquerade pre-alpha Playtest!

Cybot

Mest spelbar
RasmusL;n247296 said:
Vad i helvete... Vad är syftet liksom? Provocera för provocerandets skull? Trams :(
Jag tror att WW är inne i en "Vi är så Edgy" fas. När den brandas "Personal&Political horror" så försöker de lyfta fram teman som otherness, fringe politik osv men har en intrapersonella finkänsligheten i klass med en brunstig älg.

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Cybot;n247307 said:
"Personal&Political horror"
Political horror låter ju ungefär jättepuckat hur som helst... Vad skulle det ens vara, hur får en fram det i spel och varför skulle en vilja utsätta sig för det?

Skarpskytten

Ödestyngd världsvandrare
God45, Cybot, har ni skrivit till WW och framfört era åsikter? Jag tycker det hade varit tragiskt om Vampire till slut fick ett system som är bra (jag tolkar God45 post positivt) men en värld gjord av puckade posörer.

God45

#PrayersForBahakan
Skarpskytten;n247325 said:
God45, Cybot, har ni skrivit till WW och framfört er åsikter? Jag tycker det hade varit tragiskt om Vampire till slut fick ett system som är bra (jag tolkar God45 post positivt) men en värld gjord av puckade posörer.
Jag har skickat ett mail med samma feedback som jag framfört här.

cogitare

Swashbuckler
RasmusL;n247296 said:
Vad i helvete... Vad är syftet liksom? Provocera för provocerandets skull? Trams :(
Kollar man lite internationellt är detta och mycket annat (kanske ffa att de lät Zak S vara med på ett hörn tidigare) oerhört kontroversiellt. Tillsammans med användandet av ordet 'Triggered' för Brujah compulsion.

Överlag har Martin Ericsson väldigt lite trovärdighet och förtroendekapital när jag läser utländska forum (främst rpg.net och onyx path).

Men jag håller med, utan att ha läst scenariot själv, att det låter som poänglöst effektsökeri för att driva hem någon sorts poäng att de inte skyr undan problematiska element (något som Martin Ericsson) nämnt vid flera tillfällen i de intervjuer jag har sett.

Cog.