Minimoni
Homelander
Jag har spelat Vampire the Masquerade(inte på många år nu dock) sedan jag var 15 eller 16 år första gången och är nu 42. Jag har fått lite sug att återvända till World of Darkness och såg att det självklart kommit massor av nya saker sedan jag spelade spelet sist. Jag har version 1, 2 och hyllmeter efter hyllmeter med förmodligen 90% av allt som släpptes till de olika World of Darkness titlarna innan Gehenna/Apocalypse etc inträffade. Har även det mesta till New World of Darkness men inget efter det. Ville visa min son lite om de olika klanerna och kollade på youtube då jag inte hade böckerna hemma och blev överraskad men kanske inte på ett positivt sätt gällande de nyare versionerna. Såg att man bytt namn på klaner som Giovanni till Hecate och Followers of Set till Ministry, eller något sådant. Samt att massa discipliner försvunnit och reglerna ”strömlinjeformats”.
Så min fråga blir följande, om jag ogillar strömlinjeformning och hellre har de äldre namnen på klanerna, finns det då någon anledning alls att köpa mer än allt jag redan har?
Så min fråga blir följande, om jag ogillar strömlinjeformning och hellre har de äldre namnen på klanerna, finns det då någon anledning alls att köpa mer än allt jag redan har?