Re: Ett typexempel
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Nedanstående är absolut inte något försvar av det Elder Girov skrev, utan är en liten reflektion över hattens
inlägg.
”Själv så skriver jag detta lilla irriterade text om Elder på grund av att jag läste hans profil där han stoltserar med att han gillar att irritera folk på nätet och då han har gjort det till en vana kan han knappast bli sur när
jag gör det mot honom och OM han blir sur *ler* desto bättre då kanske han lär sig att sluta göra det emot andra....”
Att irritera folk på nätet är defintivt en rätt sanslös hobby. Tyvärr så verkar du själv ha fått en släng av den
sjukan, eller hur ska man annars tolka följande: <p><hr></blockquote><p>Appsolut jag har en släng av irritera folk av flera orsaker den första är att jag ofta säger direkt vad jag tycker och ibland glömer att tänke efter innan jag skriver.
Den andra huvudsakliga orsaken är jag avskyr aktiv dumhet där folk utan att tänka med blindheten hos en präst rusar in och utalar sig dumt...
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>
”Dessutom Vampire är knappast ett skräck spel då den fokuserar sig på ÅNGEST inte skräck eller terror..”
Har inte med vare sig tråden eller Elder Girovs inlägg att göra, utan är en typiskt onödig provokation mot ”folk på nätet”, i det här fallet de som spelar Vampire och anser det vara ett skräckspel, vilket verkar vara en hel del (däribland jag själv). Om du tycker att Elder Girov ska sluta irritera folk på nätet så borde du väl själv också sluta göra det? <p><hr></blockquote><p>? Varför enligt MIN definiering ÄR inte Vampire ett skräck rollspel personlig ångest är något jag skänner till VÄL från tonåren och SKRÄCK är något jag känner VÄL till från bardommen och tonåren.
Dessa två känslor ÄR EJ SAMMA.
Och jag kan knappast förstå varför någon blir sur om de tycker att vampire är skräck SÄG att du tycker det och jag blir inte sur på dig jag kanske förklarar skillnaden mellan SKRÄCK och ÅNGEST men inte ser jag någon anledning till att bli sur..
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p> Följande som du skrev på forumet 2001-05-09 00:27 tycker jag för övrigt säger en del om ditt förhållande till att iritera folk på nätet:
”Vampire spelare brukar vara så jäkla snobbiga att om man skulle kunna omvandla deras högfärd till El
kraft skulle man kunna driva hela Svea rike utan problem genom bara EN Vampire rollspelars högfärd och
snobberi..”
Ytterligare kommentarer överflödiga... <p><hr></blockquote><p>Jaså ÄR YTTERLIGARE KOMMENTARER ÖVERFLÖDIGA ?...
låt oss undersöka UTAN ATT greppa saker UR deras samanhang om du klarar av det...
FÖR det första så var MIN kommentar ett svar på det Rosens skrev om hans erfarenhet av Vampire spelare sitta och fnittra när de ser någon spela DoD och jag svarade med kommentaren som du postade baserat på MINA erfarenheter av Vampir spelare.
Fakta under denna tråden är att många hårda ord skrevs av VAMPIRE Spelare så väl som oss som Ogillar Vampire spelet.
Det var altså ett svar på vad andra hade skrivit för att inte tappa tråden bör du ha även tagit med exemplet på det vi pratade om innan.
De flesta Vampir spelare JAG har träffat på under de många konvent ÄR snobbiga och brukar sitta och göra narr av andra rollspel samtidigt som de blir Guförbannade så fort man drar upp det som är DÅLIGT med Vampire spelet och det är i MITT tycke väldigt mycket dåligt i det spelet och så vitt jag kommer ihåg får man tycka fritt här i landet..
( Detta ÄR inte förtal detta ÄR fakta, nu har jag lärt känna Vampir spelare som trevliga snälla och duktiga MEN jag har ALDRIG träffat DOM under konvent utan helt nyligen )
Vad du uppenbarligen använder för teknik för att vinna denna diskution är att ta citat UR deras sammanhang och försöka bevisa att även jag är en irriterande person. ( JAG vet att jag är en irriterande person men DU använder FEL BEVIS )
Denna metod är sådan som skvallertidingar som häntiveckan och aftonbladet använder sig av jag ogillar att läsa endera av tidningen och tänker tipsa dig om det faktum VILL DU HITTA ETT CITAT BEVIS på att JAG kan vara en irriterande varelser SÅ FINNS det texter jag har skrivit som jag ÅNGRAR. Du borde ha sökt lite djupare in på min historia... INTE bara tagit saker ur deras sammanhang.
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>
”Vad värre är att "Elder Girov" eller Axel Öhman som han påstår sig hetta säger sig vara född -79 vilket
betyder att han ska vara runt 23-24 år.”
Jag är definitivt mer intresserad av att få veta hur du räknade fram det än jag vill höra dina synpunkter om
Vampire, som du aldrig spelat. (2001 minus 1979 lika med 22 såvitt jag vet... alternativt har Girov inte fyllt än i år och i så fall är han 21.)
<p><hr></blockquote><p>Enkelt tog fel år /images/icons/cool.gif min Lillebror är född några år tidigare och jag råkade tänka på honom när jag skrev medelandet och beronde på NÄR på året79 han är född kan han vara lite olika mycket fylld..
<A HREF="
http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm" target="_new">
http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm</A>