Re: Ett typexempel
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Du får naturligtvis ha åsikter om Vampires status som skräckspel. Det var sammanhanget jag irriterade mig
på. Såhär såg jag det hela:
1) Frågan om huruvida Vampire är ett skräckspel var överhuvudtaget inte aktuell i tråden. Det som diskuterades var möjligheterna i Vampire till intrigspel och att spela uber-karaktärer.
Sen kom också Elders påhopp på Krille.
2) Det du skrev var något som irriterade folk som uppfattar Vampire som ett skräckspel. Detta tycker jag att borde insett när du skrev ditt inlägg.
Att säga något som irriterar folk och som inte har med sammanhanget att göra tycker jag är en provokation.
För övrigt tycker jag personligen att frågan om huruvida Vampire är ett skräckspel diskuterats tillräckligt på det
här forumet, men om du startar en ny tråd där du frågar vad folk tycker i ämnet så ska jag skriva min åsikt.
<p><hr></blockquote><p>1) *hmm* jag var så upptagen av att irritera mig över Elders sätt att hoppa på Krille att jag inte har läst resten av tråden *rodna* så tja...
2) tja kanske kanske inte men då jag har gilltig motivering till att vampire är ett ångest inte skräck spel så kan jag inte fatta att vampir spelare blir förolämpade irriterade kanske men inte förolämpad för det jag säger är sanningen ur MIN synvinkel.
Men i övrigt har du rätt jag skulle ha hålit inne den åsikten men försökte bara se om jag kunde få Elder att tugga fradga..
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Att Rosen i inlägget som föregick ditt skriver om Vampirespelare som skrattar åt DoD-spelare är ingen ursäkt för att skriva så som du gjorde. Du skriver på ett forum där det du skriver kan läsas av många, och en hel del av dessa spelar Vampire.
Oavsett om det du skrivit är ett svar till Rosen så är det defintivt en provokation mot Vampirespelare att du kallar dem det du gjorde i ditt inlägg.
Hur skulle du själv uppfatta det omvända förhållandet, dvs att någon på forumet skriver att DoD-spelare skrattar åt Vampire spelare och att någon annan svarar att de som inte spelar Vampire är ”jäkla snobbar” m.m.?
<p><hr></blockquote><p>Givet viss skulle jag inte tycka om det men det är inte ovanligt att Vampire spelare skriver sådana saker kallar regelmalar och annat dumt påstår att reglerna är för oprecisa coh diktatoriska att DoD, eon osv inte är riktiga rollspel faktum är att i den diskutionen så var det många vampir spelare som utalade sig med förolämpande ton om just andra regel rollspel det är inte ett försvar för att själv börja förolämpa anser jag MEN allt jag gjorde var att skriva min åsikt om de vampir spelare jag mött på konvent. Deras högfärd och sätt att störa de andra spelgrupperna och håna samt förstöra är så jäkla irriterande Kommer ihåg ett där ajg var tvungen att fysikst lyfta ut en liten sminkad vampyr som satt och hånade och störde vår SL. Nej jag har inte vidare bra erfarenhet av dom.
Många vampir spelare ( Inte alla ) verkar anse att de har ensamrätt på att håna och dra fram fel i andra spel men när andra gör det emot dom blir de ofta rabiata och börjar kasta ut sig förolämpningar.
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Kan bara beklaga om så är fallet. Själv kan berätta att jag spelat Vampire i tre olika spelgrupper, och att jag
har viss koll på två andra Vampiregrupper. Ingen i dessa fem grupper stämmer in på den beskrivningen så jag skulle gissa att du helt enkelt haft otur med vilka folk du mött på.
<p><hr></blockquote><p>Jag har börjat mistänka att jag har haft dålig tur med vampir spelare på konvent.
har haft turen att stöta på exempel på en trevlig grupp fladderbatt spelare.
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Hehe, du kom att tänka på din lillebror när du skrev om Elder Girov! Snacka om hård smäll mot någon som
kallar sig ”elder”!
Hatten – Elder Girov 1-0
<p><hr></blockquote><p>[ler]
Det var bara åldern som fick mig att bli påmind om min lillebror de är ju nästan jämgamla även om min lillebror är ett två äldre än Elder.. *ler* gillar det två år äldre än elder låter urgammalt..*hmm* och jag som ska vara äldre än min lillebror.. Det blir gammalt
<A HREF="
http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm" target="_new">
http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm</A>