Nekromanti Vampire(white wolf)

looser

Veteran
Dett rollspel är ngt jag och min spelgrupp kollar på
men jag har ngra frågor om spelet så om det är ngra vampire spelare som kan dela med sig vore jag glad.

1.hur är spel och strids system uppbyggt
2.är det bra karaktärsskapande(kan man skapa sådanna personer man vill spela)
3.världen
4.skills finns det många
5.är det nödvändigt att köpa tonvis med böcker innan man kan sätta sig in i spelt?????

hoppas på svar!!!!

Maxwan

Swordsman
<I>är det bra karaktärsskapande (kan man skapa sådanna personer man vill spela)</I>
Ja, i stort sett. Men det finns massvis med olika val av gubbar.

<I>skills finns det många</I>
Ja, som fan. Många som fan. Speciellt om man köper massa (dyra) klanböcker.

<I>är det nödvändigt att köpa tonvis med böcker innan man kan sätta sig in i spelt?????</I>
Nej, inte alls. Men det är ju rekomenderat att du har alla klanböcker ;)

Resten svarade jag på i skräckforumet, bortsett världen. Tja, den är väl som i filmen blade.

Mac.

Hjälp till att skapa att nytt rollspel!
www.rollspel.jx.st

Pontus Löf

Veteran
jag hoppas du skämtar! ;-)

"Beliefs are dangerous. Beliefs allow the mind to stop functioning. /../ Believe in Nothing." ~Tool

ashur

Veteran
1.hur är spel och strids system uppbyggt

slå ett antal d10 vs en svårighetsgrad, tex 6. Alla 6+ = lyckade. Många lyckade = bra! Strid = farligt i detta system. Obs! Systemet är inte helt realistiskt men det är inte heller menat att man ska sitta och rulla tärning hela kvällen. VTM är ett _roll_spel.

2. är det bra karaktärsskapande(kan man skapa sådanna personer man vill spela)

Ja det är det.

3. Världen

Vår värld, fast annorlunda. Kortfattat: Kontrollerad av vampyrer. (Obs! Blanda aldrig in andra supernaturals)

4.skills finns det många

Är det definitionen på ett bra spel LR? Ja, det finns många skills och dessutom är det fritt fram att göra egna s.k "secondary skills".

5. är det nödvändigt att köpa tonvis med böcker innan man kan sätta sig in i spelt?????

Nej, grundboken räcker jävligt långt. Men samtliga hårdbundna böcker är nog att rekommedera inom tid.