Re: "_roll_spel"
"Arten heter för övrigt Chronos och inte Time."
Ja, ja, petitesser... : )
"Dream Time (som jag antar var den effekt du menade) kan resistas om man använder den på någon annan, och ger bara en extra handling per runda om man lägger den på sig själv. Celerity, någon?"
Det är _i_ strid. Utanför strid har jag för mig att den var betydligt råare. Så att förbereda en sådan cantrip _innan_ man går in någonstans där det vankas bråk är en bra idé... : )
""Råa"? *undrar*"
Tuffa. Varför de vann ett helt krig mot Commoners på 70-talet trots att de var utmanövrearade och underlägsna i antal.
"Jag menade att det inte är så vanligt med fem duttar i Actor. Det är förstås inte omöjligt, men det kan ju vara kul att kunna något annat också."
Visst. Min poäng var att det är lättare än man tror. Personligen har jag skippat nivåkraven i Realms, det flyter bättre då och låter Changelings få det definitiva övertaget på åtminstone ett område. (Jag kör med ett annat system för Banality också).
"Angående adlighet, så är kravet på att användaren är adlig en begränsning. Punkt."
Ja men snälla nån, det jag menar är att om du kan välja Chronos är du adlig, vilket innebär att det är en begränsad begränsning. Hur mycket kostar det att ta en dutt i Backgrounden Title? Just det, en Background poäng eller en freebie. Vilket innebär att enda kravet för den är att ta Backgrounden Title. Sen om SL tillåter det är en annan sak, men poängen är ju att det inte är en oöverkomlig begränsning.
"Jag har slutat köpa tjingelingböckerna eftersom jag ändå vill snickra om bortbytingarna om jag ska spela med dem."
Tja, det enda skälet jag nånsin haft att köpa någon rollspelsbok är: idéer. Det kvittar om det är Planescape eller Vampire eller Eon eller Trinity eller Hero 4th Ed., eller DoD -94. Jag använder bara det jag plockar ur och snickrar om. Vilket alltså innebär att jag köper Changeling böcker, dels för att hålla linjen vid liv (de ligger ju på budgetavdelningen Arthaus nu på grund av bristande försäljning (jämfört med Vampire)), och dels för att även om papperskvalitén försvunnit och allt är i svartvitt, så är det f*n så mycket bättre material än det mesta andra WoD grejset som säljer _bättre_...detta är kanske för att de måste göra ett mer noggrant jobb med Arthaus böcker för att de ska sälja...
Ja ja. Fridens! : )
Olof
"Ursäkta, har någon sett en fem meter hög hund springa förbi?"
En RP i en av mina krönikor.