Nekromanti Vampyr, Episk tidslinje

Klon

Hero
Inspererad som jag är av vampyrkrönikan funderar jag på möjligeheten att spela vampyr under en ungfärligt lika lång tidsskala, och mycket möjligt genom vår egen historia.(det kommer förståss kräva en hel del historieläsning...)

tror ni att det är praktiskt genomförbart, eller är det bara en liten dröm i mitt huvud.
sen så tror jag ju att det skulle vara riktigt kul, men eftersom jag inte provat, utan bara lekt med tanken, så vet jag ju inte., så om någon gjort något liknande så skulle jag hemskt gärna ta del av era erfarenheter

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Jag tror att det var "The Transylvania Chronicals" min kompis spelledde. Det tog deras spelare från 1200-talet till nutid. Det tog också spelarna 3 år att spela igenom. Det bör dock tilläggas att spelgruppen var ganska slö, men skoj hade dom. Det påstår dom i alla fall, jag var inte med.

Lycka till!

/Naug

Har en kompis som spelar den nu. Vet inte hur länge de har hållt på med den men jag tror att det är ett bra tag. De verkar iaf ha väldigt kul när man hör honom berätta om den.

Åh vad jag är sugen på att lira Vampire igen :gremcrazy:

PAX

Jordisk Äventyrare
Giovanni Chronicles

Vet inte riktigt vad du syftar på med vampyrkrönikan men WW har ju släppt två längre kampanjer där vampyrerna transporteras i tiden.

Jag själv påbörjade Giovanni-kampanjen med mina spelare men kom bara igenom första delen (än så länge). Den var något knepig att spelleda och RPna hade inte så stor påverkan i själva händelserna. Skulle jag fortsätta köra denna kampanj så hade jag nog försökt kombinara både Giovanni och Transylvania kampanjerna samt slängt in en hel del "vid sidan om" äventyr.

Klon

Hero
Re: Giovanni Chronicles

med vampyrkrönikan syftar jag på Anne Rice's bokserie (på eng; the vampire chronicles) Den som både Interview with the vampire och Queen of the damned ingår i. Den senaste jag läste ur den var Blood and Gold, vilket också är den sista delen mig veterligen (kom ut 2001).
I den rör man sig från tiden för romarriket till nutid, mer eller mindre. Fast berättandet är ju kanske inte nogrannt under hela tiden, han sover en del osv...

det är bara skalan som jag tycker är viktig här.

ska försöka få lite koll på de där vampire kampanjerna, har dock inte vampire... och har bara spelat det nån gång.