Nekromanti Vampyr - ett ganska trist liv?

Jaggernaut

Hero
Alver: Varför skull de söka en kult som kan ge evigt liv som dem redan har fast utan all blodsdrickand?

Dvärgar: Oftast är Dvärgar för lite tid och är förhederliga för att söka upp odöda och snacka med dem

Alltså det är inte så försökte jag få fram. Inte för människorna heller. Det är snarare lamiorna som uppsöker de som de tycker är lämpliga till att upphöjas till deras oheliga men ändock eviga liv. De kommer och förleder sinnena på sina offer med lovord om hur mäktiga, rika, vackra osv, osv de kommer att bli. Sedan att de blir det då de blivit lamior är en nästan en bonus, de kanske inte bli vackrare men kan tänka mig att det finns sådana som tror det och faller för det. Sedan är det klart lamiorna kan uppsöka alver/dvärgar/whatever med sina löften om makt, rikedom och evigt liv. Det tar längre tid men klart att det går att förleda dem också.

För på det hela vill ju ändå de flesta inte bli lamior. Människor/alver/dvärgar same shit.

självklart finns det några Dvärgar som är intresserad men dessa tror jag vill forska på Lamiorna och inte gå med dem.

Det är en annan sak, då får de väl se till att fånga några oheligt odöda blodsugare. Sedan vill de flesta inte bli lamior, vilket jag redan nämnt ovan men kan vara värt att säga igen.

(Och om det fanns vampyrdvärgar i Mundana skulle jag lägga av med Eon och då förlorar Neogames en rätt bra kund).

Då det är det bra att de varit tillräckligt kluriga att inte nämna ifall det finns sådana eller inte :gremtongue: Då får man bestämma själv och då behåller de båda kunderna (dig och mig).

Misslor: Han som nämner förslager förkännar spö!

Klart som korvspad att de finns sådana (i mitt Mundana). Dessutom är jag för mäktigt för att någon ska kunna aga mig! MUHAHAHAHA!!!!!!

Tiraker: Går inte för Maktha har gett dem skydd mot demoner och odödas förbannerlser.

Nu vet jag inte om det är det du menar men jag påpekar för säkerhetsskull: Vilket jag heller aldrig har sagt (tror jag åtminstone).

Allt annat shit: Varför skulle dem var intresserad i människornas shit?

Lamior = människorna shit? Jaså. Nä men jag nämnde att jag inte tog upp dem men jag kan ändå tänka mig att det finns sådana som också vill ha evigt liv på bekostnad av att i kunna vistas i solljus. Men nu ska jag inte gå in på det för jag vill inte tänka på blodsugande minotaurer, ursiner osv....!? Nooo!!!! Jag nämnde det, arghhh!!!!!!!!!!!!!!! Synen som målas upp i mitt huvud vill inte gå bort!!!!!!!!!! *rulla runt på golvet och klöser hejdlöst efter mina ögon* Nooo, nooo, nooo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Försvinn!!!!!!!!!!!

Jaggernaut

Hero
Re: Vampyr - Ett hyfsat normalt liv? [Spoiler]

samt [something-something] Lamia (typ "hej jag är en vandöd kobold som vill kötta ner dig med mitt trehandssvärd och dricka ditt blod").

Necatorum lamia

I det stora hela så bör man ta det lite lungt med att skryta om gudinnan. Jag menar, om hon nu är så jävla mäktig, varför låter hon då sånt pack som De Utstötta existera?

Jag var inne på det litegrann i ett annat inlägg

En gammal myt, en legend som ingen vet ifall den är sann. Kanske var det hon som skapade vampyrerna, kanske inte. Vem fan bryr sig?!

De som dyrkar henne plus alla andra lamior som hör hennes röst i sitt huvud, dvs alla.

Som jag tidigare hävdat: det är DITT Mundana när DU spelleder, och det KAN och KOMMER att se ut hur fan DU VILL att det SKA se ut.

Nog skiljer sig mina vampyrer från det officiella. Det är det ingen tvekan om men jag vet inte hur mycket som skymtat av det i den här tråden.

(de s.k. lamiorna (*rys!*)) i Mundana är mesiga, och den som motsäger sig detta uttalande kommer jag att bita av strupen på då det

Okej det kan jag hålla med om. Men sedan är mina lamior inte heller lika mesiga.

Danne, känner för att bita någon oprovocerat...

Jag kommer att bita tillbaka lika oprovocerat (ehm?...kanske inte oprovocerat ifall du biter mig men) så försök inget. :gremgrin: Wah! Kolla in mina tänder, de gör ont!

DarkMystic

Swordsman
Alltså det är inte så försökte jag få fram. Inte för människorna heller. Det är snarare lamiorna som uppsöker de som de tycker är lämpliga till att upphöjas till deras oheliga men ändock eviga liv. De kommer och förleder sinnena på sina offer med lovord om hur mäktiga, rika, vackra osv, osv de kommer att bli. Sedan att de blir det då de blivit lamior är en nästan en bonus, de kanske inte bli vackrare men kan tänka mig att det finns sådana som tror det och faller för det. Sedan är det klart lamiorna kan uppsöka alver/dvärgar/whatever med sina löften om makt, rikedom och evigt liv. Det tar längre tid men klart att det går att förleda dem också.

För på det hela vill ju ändå de flesta inte bli lamior. Människor/alver/dvärgar same shit.
Aldrig någonsin kommer en Lamia fråga en Alv/Dvärg/Missla om han vill gå med i sin vampyrkult. Dem håller sig till människor(dessa klena varelser :gremtongue:) som är lätta att lura om rikedomar och evigt liv och makt såklart. Sedan ska ju personen jobba och vara aktiv fett mycket innan ens Lamiorna tänker "I know lets make him a vampire".

Klart som korvspad att de finns sådana (i mitt Mundana). Dessutom är jag för mäktigt för att någon ska kunna aga mig! MUHAHAHAHA!!!!!!
You go to hell, you go to hell n' you die! Men tänk på att misslevampyrer kan förstöra mycket för en och sin grupp. För ett tag sen vill en person göra en misslevapenmästare och så mycket n3tdslapping har jag aldrig gjort i hela mitt liv.(Han gav sig och gjorde en mysig pyar istället).

Nu vet jag inte om det är det du menar men jag påpekar för säkerhetsskull: Vilket jag heller aldrig har sagt (tror jag åtminstone).
Nej nej inget sånt från mej. Jag visste inte om du visste detta så jag hade med det. Inga hårda känslor nu va?

Lamior = människorna shit? Jaså. Nä men jag nämnde att jag inte tog upp dem men jag kan ändå tänka mig att det finns sådana som också vill ha evigt liv på bekostnad av att i kunna vistas i solljus. Men nu ska jag inte gå in på det för jag vill inte tänka på blodsugande minotaurer, ursiner osv....!? Nooo!!!! Jag nämnde det, arghhh!!!!!!!!!!!!!!! Synen som målas upp i mitt huvud vill inte gå bort!!!!!!!!!! *rulla runt på golvet och klöser hejdlöst efter mina ögon* Nooo, nooo, nooo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Försvinn!!!!!!!!!!!
/DarkMystic håller den dära bläckpennan jävligt nära ögonen nu...

G

Guest

Guest
Re: Vem blir vampyr [SPOILER, liten]

Låter vettigt då det även står v&n att VISSA nekromantiker har lärt sig hur man gör en lamia, men då tycker man ju att de borde få göra ett slag i cermoni någonstanns (som jag inte minns om det står i skapelse processen) men detta innebär ju också att man borde ha någon slags qadosh vilket jag misstänker att dessa nekromantiker saknar.

Jaggernaut

Hero
Aldrig någonsin kommer en Lamia fråga en Alv/Dvärg/Missla om han vill gå med i sin vampyrkult. Dem håller sig till människor(dessa klena varelser ) som är lätta att lura om rikedomar och evigt liv och makt såklart. Sedan ska ju personen jobba och vara aktiv fett mycket innan ens Lamiorna tänker "I know lets make him a vampire".

Vinner de bara tillräckligt mycket på att ha en alv/dvärg/missla som kultmedlem och lamia (så småningom) så kan de nog ta i och bearbeta dem också för att få dem till trogna dyrkare. Och jag anser att det kan ligga i deras intresse att göra det (åtminstone för alver och dvärgar), se bara på den magikunskap som både alver och dvärgar besitter och som Incantamenti lamia mer än gärna vill sätta sina bloddrypande huggtänder i. Sedan då de redan fått en trogen alv- eller dvärglamia så blir det lättare att rekrytera mer alv- eller dvärganhängare, för de är mer benägna att lyssna på en alv eller dvärg istället för en människa.

You go to hell, you go to hell n' you die!

Jag kom precis därifrån och tänker terrorisera er ett bra tag innan jag beger mit tillbaka :gremelak: om jag nu någonsin beger mig tillbaka, jag trivs häruppe och kommer nog att stanna för evigt. Och vem har sagt att jag inte redan är (o)död?

Men tänk på att misslevampyrer kan förstöra mycket för en och sin grupp. För ett tag sen vill en person göra en misslevapenmästare och så mycket n3tdslapping har jag aldrig gjort i hela mitt liv.(Han gav sig och gjorde en mysig pyar istället).

Aldrig att jag skulle låta en spelare vara en misslevampyr. Jag fördömer hellre alla mina spelare till helvets innersta cirklar än att låta någon av dem spela en misslevampyr, tänker någon ens tanken ska jag bita denna person. Men som slps kan jag tänka dem och oj vad jag tänker :gremtongue:

Nej nej inget sånt från mej. Jag visste inte om du visste detta så jag hade med det. Inga hårda känslor nu va?

Nä jag är lugn som en filbunke :gremsmirk:

DarkMystic håller den dära bläckpennan jävligt nära ögonen nu...

Gör det inte...bilderna försvinner inte för det, tro mig jag försökte :gremfrown:

Jaggernaut

Hero
Re: Vem blir vampyr [SPOILER, liten]

men då tycker man ju att de borde få göra ett slag i cermoni någonstanns (som jag inte minns om det står i skapelse processen) men detta innebär ju också att man borde ha någon slags qadosh vilket jag misstänker att dessa nekromantiker saknar.

Jag skulle egentligen vilja sära på ceremoni och alkemi då man skapar vampyrer (ehh...jag menar lamior).

Alkemi: Det vanliga sättet (också det officiella) som man skapar lamior. Här har inte gudinnan något att säga till om.

Ceremoni: Den som är trogen gudinnan kan med hjälp av ceremoni skapa lamior. Då krävs det slag mot ceremoni och mot Qadosh. Inget Ob8T6 slag mot Alkemi här inte. Här har gudinnan total makt, ifall inte gudinnan vill att en viss individ ska bli en lamia (kanske för att hon inte är så jättetrogen trots allt, eller så är hon bara otrevlig eller nått :gremwink:) så blir hon inte det heller. Ceremonin misslyckas (okej för att klargöra vad jag menar så kan Ceremonin lyckas (alla slag klaras) men gudinnan har bestämt sig för denne inte ska bli lamia och då blir denne inte det än fast nu alla slag lyckas).

Mäktiga lamior: Sedan finns det ett tredje sätt i mitt Mundana. Här har inte heller gudinnan något att säga till om. läs den bifogade filen, tabell 'Vampyrers förmågor 2-2' resultat 61-70. Då jag läser resultat så ser jag att jag formulerat mig fel, jag anar att missförstånd kan uppstå. Äh...nu gör jag det lätt för dig jag citerar mig själv (och rättar det).

"Skapa vampyr: Genom att dricka blod från ett offer och sedan låta offret dricka blod från sig själv dör offret för att sedan återuppstå som en vampyr."

Alltså offret dricker blod från vampyren då denne har nästintill tömt offret på blod.

G

Guest

Guest
Alver: Varför skull de söka en kult som kan ge evigt liv som dem redan har fast utan all blodsdrickand?
Ett evigt liv är ett evigt liv och ett evigt liv med ett mål i det är ett evigt liv med ett mål i det.

Dvärgar: Oftast är Dvärgar för lite tid och är förhederliga för att söka upp odöda och snacka med dem, självklart finns det några Dvärgar som är intresserad men dessa tror jag vill forska på Lamiorna och inte gå med dem. (Och om det fanns vampyrdvärgar i Mundana skulle jag lägga av med Eon och då förlorar Neogames en rätt bra kund).
Tänk på hur den dvärgiska uppvaktningen av en person sker, tror du inte att en dvärgisk vampyr skulle bete sig på samma sätt? Så det var väl inte så vidrigt som om de hade betett sig som människor.

Misslor: Han som nämner förslager förkännar spö!
Du nämnde det, smaka min näve, misslor enligt min vision funkar inte för att jag som spelledare är dålig på sådana situationer.

Tiraker: Går inte för Maktha har gett dem skydd mot demoner och odödas förbannerlser.
Mesig lösning tycker jag, hade varit bättre att en tirak som blir vampyr ofrivilligt gör allt för att utplåna sig själv.

Marukusu

Hero
Re: Vampyr - Ett hyfsat normalt liv? [Spoiler]

"De som dyrkar henne plus alla andra lamior som hör hennes röst i sitt huvud, dvs alla."

I det officiella Mundana, ja. I MM, nej. Jag tycker helt enkelt inte om tanken på att alla vandöda blodsugare i Mundana ska höra en jäkla kärring (Gudar, finns dom?) mässa om hur pass bra/dåliga de är hela tiden...

"Okej det kan jag hålla med om. Men sedan är mina lamior inte heller lika mesiga."

Aye, jag laddade ner förmågorna när inlägget var färskt för ett tag sedan. Klara förbättringar från det officiella materialet, må jag säga. Det så finnes blott en sorts riktiga vampyrer: klichévampyrerna!

"Wah! Kolla in mina tänder, de gör ont!"

Tsss, mina tänder är blessade av Lilith själv vilket gör dem sylvassa och de är dessutom beklädda med stål! (+2 bettskada, +2 bryt)

- Danne, with jaws of steel and eyes of glass (+Ob2T6 på alla sociala slag som t.ex. Övertala och Förföra).

Jaggernaut

Hero
Re: Vampyr - Ett hyfsat normalt liv? [OT]

Gudar, finns dom?

I mitt Mundana, självklart. Sedan har jag fått en del inspiration av gudarna från 'The Malazan book of the fallen'. Sedan hur det är i MM är inte upp till mig.

mina tänder är blessade av Lilith

Säkert :gremsmirk: I så fall är mitt namn Jaggernaut....eh!? damnit maybe you teeth really are blessed after all.

Frixeray

Swordsman
Re: Vampyr - nödutången (Religioner)

och sedan har vi för dem som använt V&N för att elda i sitt hus under strömmavbrottet under stormen (Nej, det gjorde jag inte. Jag äger inte ens V&N och skulle förmodligen inte bränna den om jag gjorde det. Jag gör bara en kort beskrivning av vad jag tycker om boken) Det Andra Officiella Alternativet som finns i Religioner (Vilket gör alternativet till originaltext, dvs. True, vilket är det som gäller för oss True-Eonlirare) och som varken är lika High eller definierat som Lamiorna i V&N, vilket leder till mer frihet för sl...

Kaxig idag och kan aldrig sluta basha Neogames för de två olika versionerna av Commersium Lamia (Religioner vs. V&N)