Re: Om medeltida vampyrer
"
Inte att förglömma deras hat jämt emot kristendomen, att de inte kan beträda välsignad mark och speciellt att det kristna korset får dem att rygga undan. /.../ Visserligen vet jag ju inte hur vampyrers kristendomsfobi nyttjas i olika vampyrrollspel, "
I Vampire: The masquerade så är (har jag för mig) det nedtonat (för jag har bara fått detta berättat för mig av brorsan - själv har jag inte spelat spelet).. Vampyrer i det rollspelet har det som myt enbart, men däremot så kan en stark
tro skapa en äcklande känsla för dem..
Här är ett inlägg jag kom att tänka på:
Goth och blandat (angående vampyrer som sexskräck = föråldrad skräck)
Här är två bonusinlägg:
Sexig skräck
Nä, jag går fan bet på det här.. Försökte hitta ett inlägg av
Rising där han gjorde en (i mitt tycke) intressant analys av Vampires klaner och att det var delar av uppväxten under tonåren.. Om hur det var att vara en outsider (hittade bara evolutionsskräckinlägget) och hur klanerna visade det.. Jag har nu ögnat igenom mängder av Risinginlägg och förlorat 14 SAN och fått 6 skratt..
Ok, nu hittade jag skiten.. Sökte på "utstött" efter att plöjt igenom trådar och hittat "outsider".. Fatta vad jobbigt det här var..
Synd bara att analysen bara var på ett kort stycke.. Mindre än vad jag hade för mig..
Re: Skräckkampen: KULT vs Marvel Super Heroe (femte stycket)
Poängen med att söka reda på inlägget är att Vampire: TM inte handlar om vampyrer i traditionell betydelse..
/
Han som hittade guld när han sökte efter vatten på skräckforumet (alltså bra trådar, men ingen användning för dem)
PS. Signaturen är nu felaktig, men jag låter den stå.. Sedan kände jag för att babbla lite, därav textmängden DS.