Varulv Vampyrernas maskerad - R2

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,775
Location
Oktoberlandet
@Sidd och @Anthrox AngÄende varför Vimes nattmördades: Impetigo menade att han var grönad genom sitt röstmönster. Vimes drog igÄng svÀngningen som nÀstan gjorde att Impe Äkte, Àven om han svÀngde tillbaka. Det var dÀrför Sidd, som jag resonerade om det var ett vettigt argument eller inte, men du grÄtskratt-emojade mig och sa att jag var ulvig som inte kunde fatta att vimes var grön typ.
AssÄ jag har sÀkert missuppfattat din tanke sÄ sorry.
Impetigos syn pÄ Vimes hade vÀl inte nu i R2 grönat Vimes om denne överlevt natten?

Jag förstĂ„r hur du menar sĂ„ vi kan vĂ€l slĂ€ppa det tjafset👍
Jag Àr nu inne pÄ annat spÄr: runt Impetigos konstiga röst, Octas situation och andras röstflyttar i slutet.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,501
Hur kan byn vinna om vi sprider ut blodpoÀngen pÄ fler spelare?
Hindrar det ulvarna att komma till poÀngvinst?
Vi röstar ut Impe denna runda och ser till att hans 1bp (kan inte tÀnka mig att han utförde nattmordet) tillfaller en spelare vi Àr sÀkra pÄ Àr grön. Vi vet inte vad vÀktaren gör och jag vill inte ens riktigt diskutera vÀkteri, vÀktaren fÄr tÀnka sjÀlv. Men sÀg att Octagonal blir mördad, Àr vÀl sÀmsta utfallet för oss. DÄ har ulvarna 2+1+2=5 bp i början av R3, troligen fördelade 2-3. Vi har en bybo som vi tycker Àr riktigt grön med 2bp som Àr uppenbar vÀktarkandidat.

SÀg att vi missar att rösta ut en ulv R3, men ser till att en grön spelare fÄr första röst iaf. Ulvarna mÄste nu chansa, ska de gÄ pÄ vinst direkt med att försöka mörda spelaren med 2bp eller spela sÀkert och gneta till sig en bp genom ett annat mord? Tror inte de vÄgar försöka rösta pÄ den uppenbart vÀktade, sÄ de hugger en vanlig anemisk bybo för att ha matchboll i R4

I R4 mÄste vi dÄ rösta ut en ulv, annars slut.

Detta Àr ett ganska dÄligt scenario, men Àven om vi missar i R3 sÄ Àr det inte över. SÄ tror absolut vi kan vinna med vanligt spel utan att samla allt blod pÄ en som vÀktas. Octagonal Àr inte grön nog i min bok för att fÄ bli nÄgon blodsvullkropp som vi hoppas ska vÀktas. Han och Impe har varit i lockstep hela tiden. Det Àr inte absolut rödande heller men kan se dem som en ulvliga som spelar sÄ uppenbart ihop att ingen kan tro det direkt. Och Àr de en lyckad ulvliga som vi lÄter vinna kommer jag drömma mardrömmar och ha svÄr Ängest i mÄnader framÄt.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,775
Location
Oktoberlandet
Har inte riktigt hÀngt med nu denna runda men vad vill du att jag ska göra?

Det bÀsta för byn Àr att vi samlar poÀng pÄ mig.
Uppenbart att Impetigo gick in med en plan dÀr del tvÄ Àr att sÀtta mig i rampljuset genom att ge mig poÀngen.
Hur fasiken ska vi kunna lita pÄ att du (eller nÄn annan) Àr grön?
Är det forsatt verkligen vettigt att lĂ€gga alla blodpoĂ€ng pĂ„ 1 spelare som kan nattmördas sĂ„ vet vi inte vart poĂ€ngen tagit vĂ€gen?
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,506
Det som kommer hÀnda Àr ju att jag nattmördas och dom snor poÀngen iallafall.
NÀsta runda kanske det Àr du Sidd som har tvÄ poÀng och vem nattmördas dÄ? Jo du!!

AlltsÄ samlas poÀngen till ulvarna oavsett om vi vill det eller ej. VÄr möjlighet att stoppa det bygger pÄ att vi skyddar poÀngen med vÀktaren. Det Àr inte perfekt men jag tror Àrligt talat inte att vi har nÄgot val.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,501
AssÄ jag har sÀkert missuppfattat din tanke sÄ sorry.
Impetigos syn pÄ Vimes hade vÀl inte nu i R2 grönat Vimes om denne överlevt natten?
Det Ă€r ju det jag försöker resonera om. Vad en ulv tycker Ă€r givetvis blaj, frĂ„gan Ă€r om det Ă€r ett objektivt bra resonemang. Är det det Ă€r det inte konstigt att de tog ut Vimes, men jag Ă€r inte sĂ€ker. Jag tycker Vimes röstmönster Ă€r mindre grönt Ă€n mitt, ditt och HĂ€gerns. Han bytte till Xyas nĂ€r Impe ledde stort, kan vara en ulv som lattjade lite. Det var nĂ€r vi tog rygg pĂ„ honom som det blev obehagligt för ulvarna, och dĂ„ bytte han tillbaka (och fick sin korkade storebror att följa med).
SÄ jag kan inte se att han hade varit givet grön i R2 om han levt, sÄ jag tycker ulvmordet Àr lite mÀrkligt. Men de ser vÀl antingen lÀget helt annorlunda Àn jag, eller sÄ hade de fÄtt nÄgon vittring pÄ att han var vÀktare.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,501
Helvete. SÄ jÀvla lurad

Första gÄngen jag och Genesis hÄller med varandra och inte vill fÄ ut varandra ÄssÄ blir jag sviken pÄ detta sÀtt.

Röst: @Impetigo
Ingen som uppmÀrksammat denna felskrivning, Genesis istÀllet för Impetigo? Kommer inte riktigt pÄ om den kan betyda nÄgot dock, Impetigos röst pÄ Genesis som föranlett den antar jag men kan inte se att den gör Octa rödare eller grönare.
 

HĂ€gerstrand

Tror fortfarande pÄ 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
950
Vi röstar ut Impe denna runda och ser till att hans 1bp (kan inte tÀnka mig att han utförde nattmordet) tillfaller en spelare vi Àr sÀkra pÄ Àr grön. Vi vet inte vad vÀktaren gör och jag vill inte ens riktigt diskutera vÀkteri, vÀktaren fÄr tÀnka sjÀlv. Men sÀg att Octagonal blir mördad, Àr vÀl sÀmsta utfallet för oss. DÄ har ulvarna 2+1+2=5 bp i början av R3, troligen fördelade 2-3. Vi har en bybo som vi tycker Àr riktigt grön med 2bp som Àr uppenbar vÀktarkandidat.

SÀg att vi missar att rösta ut en ulv R3, men ser till att en grön spelare fÄr första röst iaf. Ulvarna mÄste nu chansa, ska de gÄ pÄ vinst direkt med att försöka mörda spelaren med 2bp eller spela sÀkert och gneta till sig en bp genom ett annat mord? Tror inte de vÄgar försöka rösta pÄ den uppenbart vÀktade, sÄ de hugger en vanlig anemisk bybo för att ha matchboll i R4

I R4 mÄste vi dÄ rösta ut en ulv, annars slut.

Detta Àr ett ganska dÄligt scenario, men Àven om vi missar i R3 sÄ Àr det inte över. SÄ tror absolut vi kan vinna med vanligt spel utan att samla allt blod pÄ en som vÀktas. Octagonal Àr inte grön nog i min bok för att fÄ bli nÄgon blodsvullkropp som vi hoppas ska vÀktas. Han och Impe har varit i lockstep hela tiden. Det Àr inte absolut rödande heller men kan se dem som en ulvliga som spelar sÄ uppenbart ihop att ingen kan tro det direkt. Och Àr de en lyckad ulvliga som vi lÄter vinna kommer jag drömma mardrömmar och ha svÄr Ängest i mÄnader framÄt.
Jag har börjat göra en uppstÀllning mellan olika alternativ beroende pÄ om Octa Àr ulv eller inte, men mÄste jobba.

Det jag ser som bÀst utgÄngspunkt som byn Àr att Octa blir vÀktad denna runda men utröstad av den som suger Impe nÀsta runda. Oavsett om Octa Àr ulv eller inte fÄr jag det till den sÀkraste metoden att inte ligga 6-7 i BP start R4.

KontrollrÀkna gÀrna

Det hÀr bygger pÄ att byn litar pÄ mig, eftersom jag ligger med första rösten nu och inte ser anledning att Àndra. Jag vet att flera har haft mig pÄ sina grönlistor redan, sÄ dÄ hoppas jag att ni stÄr för det. Det hÀr bygger ocksÄ pÄ att jag gör ett leap of faith och hoppas att @Anthrox Àr grön, eftersom jag inte kan vÀktas denna runda och han fÄr Impes BP om jag nattmördas. Han Àr INTE pÄ min grönlista, men pÄ flera andras, sÄ jag gör det hoppet.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,501
Det som kommer hÀnda Àr ju att jag nattmördas och dom snor poÀngen iallafall.
NÀsta runda kanske det Àr du Sidd som har tvÄ poÀng och vem nattmördas dÄ? Jo du!!

AlltsÄ samlas poÀngen till ulvarna oavsett om vi vill det eller ej. VÄr möjlighet att stoppa det bygger pÄ att vi skyddar poÀngen med vÀktaren. Det Àr inte perfekt men jag tror Àrligt talat inte att vi har nÄgot val.
Du lÄter som en skiva som hakat upp sig Octa. Vi vet att du tycker vi ska samla allt blod pÄ dig och hoppas du vÀktas.
Vi har troligen en vÀktare i spel, han kommer vÀl troligen vÀkta dig denna runda? DÄ vÄgar ulvarna inte mörda dig denna runda utan fÄr mörda en anemisk 1bp bybo. DÄ har vi tvÄ ulvar med 2 bp var, och tvÄ bybor med 2bp var.
R3 har ulvarna tvÄ smaskiga 2bp mÄl, men Àr vÀktaren kvar vilket oddsen talar för mÄste de chansa pÄ en, eller ta en sÀker 1bp.
Jag tror inte det Àr bra att samla allt blod pÄ en spelare utan vi ska sprida ut det pÄ spelare vi hÄller som gröna. Du Àr inte nÄgon av de grönare i min bok. Vi kan absolut vinna med vanligt varulvsspel och utspritt blod. Allt blod pÄ en spelare ger en ensam ulv chansen att vinna snabbt pÄ slutet.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,775
Location
Oktoberlandet
Vi Àr 8 bybor mot 3 ulvar.
Vi kan inte hoppas pÄ att VÀktaren ska överleva hela spelet.
Vi mÄste förstÄs lyckas rösta ut ulv2 efter ulv1 Impetigo.
Vi ska vÀl inte samla alla BlodpoÀng pÄ 1 spelare.
Vi sprider poÀngen sÄ att inte ulv3 kan göra ett vinst-nattmord pÄ gödgris.

VÀktaren kanske lyckas stoppa nattmord ocksÄ.
Varannan runda Àr iaf denne i liv dÄ jag förutsÀtter att denne vÀktar sig sjÀlv.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,515
Det som kommer hÀnda Àr ju att jag nattmördas och dom snor poÀngen iallafall.
NÀsta runda kanske det Àr du Sidd som har tvÄ poÀng och vem nattmördas dÄ? Jo du!!

AlltsÄ samlas poÀngen till ulvarna oavsett om vi vill det eller ej. VÄr möjlighet att stoppa det bygger pÄ att vi skyddar poÀngen med vÀktaren. Det Àr inte perfekt men jag tror Àrligt talat inte att vi har nÄgot val.
Fortfarande, det gÄr inte sÄ snabbt som du vill ge sken av. Du blir vÀktad i R2, och nÄgon annan tar förstarösten pÄ Impe. DÄ fÄr ulvarna 1 BP frÄn mord pÄ annan spelare Àn dig, och har 4 poÀng (om inte du eller den andra förstaröstaren ocksÄ Àr ulv, dÄ har de 5, fÄr du bÄda poÀngen och Àr ulv har de 6). SÄ det Àr först i R3 som det kan vara relevant med att vi har spridit ut eller samlat poÀngen. Plockar vi en ulv i R3 sÄ snor vi troligtvis bort tvÄ poÀng frÄn ulvarna (under devisen att de sprider ut sina poÀng, det Àr inte sÀkert), varav de har möjlighet att fÄ 1 poÀng garanterat (med samlade poÀng) eller 2 poÀng kanske (om de lyckas pricka rÀtt tvÄpoÀngare förbi vÀktaren).
Om vi inte tar ulv R3 har de:
Grund: 4 poÀng om du inte Àr ulv | 5 om du Àr ulv och inte fÄr poÀng nu | 6 poÀng om du Àr ulv och fÄr poÀng nu
+1 poÀng för mord om du Àr ulv eller vÀktad bybo (5/6/7)
+2 poÀng ifall vi sprider ut poÀngen och de lyckas pricka den som inte blir vÀktad (6/7)
+0 poÀng ifall vÀktningen gÄr igenom, vilket bara kan hÀnda om vi sprider ut poÀngen (4/5)

SÄ om du Àr ulv och vi samlar poÀng pÄ dig sÄ förlorar vi. Om vi sprider ut poÀngen mitigeras risken med att du Àr ulv, men blir avhÀngig pÄ ifall vÀktaren prickar rÀtt.
Tar vi en ulv i R3 sÄ underlÀttar det, men Àven dÀr Àr det en förlust ifall vi samlar poÀng pÄ dig som fallerar. Om nÄgon annan dÄ tar ulvens poÀng i R3 sÄ Àr de ett högra mÄl i R4 för att de har fler poÀng. Men en ensam ulv med utspridda poÀng har svÄrare att vinna frÄn ingenstans, eftersom de mÄste samla pÄ sig poÀng frÄn fler Àn en person (3 poÀng frÄn tvÄ nattmord, krÀver dÄ minst tvÄ mord till och trepoÀngaren gör inte nödvÀndigtvis till eller frÄn eftersom det oavsett krÀvs tvÄ mord). Samlar vi poÀngen pÄ dig och du Àr bybo och blir vÀktad Àr det givetvis bÀttre, men dÄ behöver du steppa upp och gröna dig sjÀlv denna rundan. Annars kÀnns det sÀkrare att sprida ut poÀngen.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,775
Location
Oktoberlandet
Om det stÄr sig nu att HÀgern Àr först pÄ den utröstade Impetigo.
Och ulvarna nattmördar HÀgern.
FÄr den nattmördande ulven HÀgerns och Impetigos poÀng?
MÄste vara sÄ va?
Eller blir det nÄt annat?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,515
Om det stÄr sig nu att HÀgern Àr först pÄ den utröstade Impetigo.
Och ulvarna nattmördar HÀgern.
FÄr den nattmördande ulven HÀgerns och Impetigos poÀng?
MÄste vara sÄ va?
Eller blir det nÄt annat?
Nej, förstaröstaren Àr den som överlevde. Blir den med första rösten anntmördad Àr det andra rösten som fÄr blodet.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,515
Det som kommer hÀnda Àr ju att jag nattmördas och dom snor poÀngen iallafall.
NÀsta runda kanske det Àr du Sidd som har tvÄ poÀng och vem nattmördas dÄ? Jo du!!

AlltsÄ samlas poÀngen till ulvarna oavsett om vi vill det eller ej. VÄr möjlighet att stoppa det bygger pÄ att vi skyddar poÀngen med vÀktaren. Det Àr inte perfekt men jag tror Àrligt talat inte att vi har nÄgot val.
Börjar mer och mer misstÀnka att du faktiskt Àr en ulv. Det hÀr fasthakandet vid att samla poÀngen pÄ samma spelare och ovilja att se saker ur andra perspektiv Àr rödande. Antingen sÄ har du missförstÄtt en massa regler, inte tÀnkt igenom konsekvenser och resultat till fullo.
Eller sÄ försöker du forcera in en lösning som gynnar ulvarna, för att du sjÀlv Àr ulv.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,501
Om det stÄr sig nu att HÀgern Àr först pÄ den utröstade Impetigo.
Och ulvarna nattmördar HÀgern.
FÄr den nattmördande ulven HÀgerns och Impetigos poÀng?
MÄste vara sÄ va?
Eller blir det nÄt annat?
Nej! LÀs startinlÀgget. Om HÀgern mördas fÄr tvÄan (Anthrox) Impetigos blodpoÀng. DÀrför viktigt att bÄde första och andra spelaren Àr folk vi ser som gröna.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,775
Location
Oktoberlandet
@Waterhouse
@Anthrox
Ni Ă€r med nu👍

En lite krystad ulvplan?:

Visst var Impetigos snajpröst pĂ„ @Genesis konstig👍
Visst han var brÀnd och skapar misstankar pÄ Octa men jag blev förvÄnad, en Impe jag tÀnker skulle mest bara skita i det Ä ligga kvar.
Visst sitter ulvar och hĂ€nger pĂ„ snajplĂ„set om de kan👍

HÀgern Àr pÄ och gör sitt move vilket vi frÄgar om.
Kommer med förklaringen om att denne sÄg fel?

Det jag tÀnker Àr att hela situationen Àr planterad:
JÀmna drev gör att HÀger kan lÄssas gröna sig med att skylla denna konstiga dans pÄ detta sÀtt.

I R2 hugger HÀgern direkt för att pÄ sÄ sÀtt ta över blodpoÀng.

De som röstat och fixat jÀmna drev byggde upp detta lÀge.

Vi glömmer Vimes.

@HĂ€gerstrand och WH.

@Octagonal Àr ocksÄ insmetad i situationen och har gÄtt Impes Àrenden, hamnat först pÄ drevet men kanske Àr offerlam.
Dock vill jag verkligen INTE ge denne mer blodpoÀng.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,775
Location
Oktoberlandet
LÀs HÀgerns post R2:108 med ögonen att det Àr en ulvplan: vill ta Ät sig blodpoÀng.
Smörar för @Anthrox (om HÀgern Àr ulv sÄ vet denne Anthrox status sÄ det Àr ett sÀkert stÀllningstagande)
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,501
@Waterhouse
@Anthrox
Ni Ă€r med nu👍

En lite krystad ulvplan?:

Visst var Impetigos snajpröst pĂ„ @Genesis konstig👍
Visst han var brÀnd och skapar misstankar pÄ Octa men jag blev förvÄnad, en Impe jag tÀnker skulle mest bara skita i det Ä ligga kvar.
Visst sitter ulvar och hĂ€nger pĂ„ snajplĂ„set om de kan👍

HÀgern Àr pÄ och gör sitt move vilket vi frÄgar om.
Kommer med förklaringen om att denne sÄg fel?

Det jag tÀnker Àr att hela situationen Àr planterad:
JÀmna drev gör att HÀger kan lÄssas gröna sig med att skylla denna konstiga dans pÄ detta sÀtt.

I R2 hugger HÀgern direkt för att pÄ sÄ sÀtt ta över blodpoÀng.

De som röstat och fixat jÀmna drev byggde upp detta lÀge.

Vi glömmer Vimes.

@HĂ€gerstrand och WH.

@Octagonal Àr ocksÄ insmetad i situationen och har gÄtt Impes Àrenden, hamnat först pÄ drevet men kanske Àr offerlam.
Dock vill jag verkligen INTE ge denne mer blodpoÀng.
Jag tycker inte Impetigos snajpröst Àr konstig oavsett Octagonals fÀrg. Han vet att han Äker i R2 sÄ bÀttre att bli av med extrablodet till nÄgon annan. Skapar brÄk ocksÄ.

Jag brukar normalt tycka det Àr lite ulvigt att snabbt rösta i ny runda, men denna gÄng ser jag absolut att skarpa bybor gör samma sak, viktigt att vara först pga blodet. SÄ det Àr sÄ jag ser HÀgerns och Anthrox röster.

Jag tycker inte HÀgerns försena röst Àr rödande, tycker han förklarade den vÀl. HÀgern ville dessutom inte ha nÄgot jÀmnt röstlÀge utan att vi skulle ta stÀllning vid 19 och flytta för att förhindra snajpröster. SÄ blev det ju inte för det var för jÀmnt, sÄ tycker det Àr rimligt att en bybo-hÀger sitter och vaktar och röstar pÄ instinkt nÀr det kommer en överraskande röst.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,515
Jag har börjat göra en uppstÀllning mellan olika alternativ beroende pÄ om Octa Àr ulv eller inte, men mÄste jobba.

Det jag ser som bÀst utgÄngspunkt som byn Àr att Octa blir vÀktad denna runda men utröstad av den som suger Impe nÀsta runda. Oavsett om Octa Àr ulv eller inte fÄr jag det till den sÀkraste metoden att inte ligga 6-7 i BP start R4.

KontrollrÀkna gÀrna

Det hÀr bygger pÄ att byn litar pÄ mig, eftersom jag ligger med första rösten nu och inte ser anledning att Àndra. Jag vet att flera har haft mig pÄ sina grönlistor redan, sÄ dÄ hoppas jag att ni stÄr för det. Det hÀr bygger ocksÄ pÄ att jag gör ett leap of faith och hoppas att @Anthrox Àr grön, eftersom jag inte kan vÀktas denna runda och han fÄr Impes BP om jag nattmördas. Han Àr INTE pÄ min grönlista, men pÄ flera andras, sÄ jag gör det hoppet.
Jag flyttar pÄ mig ifall byn önskar det för att förhindra att osÀkra spelare fÄr förstarösten. Men inte om jag har Brynolf och Octa efter mig. WH eller Sidd kan jag tÀnka mig borde fÄ förstarösten pÄ Impe.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,501
LÀs HÀgerns post R2:108 med ögonen att det Àr en ulvplan: vill ta Ät sig blodpoÀng.
Smörar för @Anthrox (om HÀgern Àr ulv sÄ vet denne Anthrox status sÄ det Àr ett sÀkert stÀllningstagande)
Jag ser HÀgerstrand som en av de absolut grönaste pga hans röstmönster i R1, i R1:491 röstar han pÄ Impetigo. Inte en chans att en ulv gör sÄ i det lÀget. HÄller du inte med Sidd? Jag ser dig som grön av samma anledning, en ulv hade aldrig bytt till Impetigo i R1:528. Impe Àr pÄ vÀg ut hÀr pÄ riktigt Àven om de har en ulv som kan Àndra frÄn Impe till xyas.

Dessutom tycker jag han varit klart skarpast i sina analyser av alla hÀr.
 
Top