Jag har inte kollat nån av dina poster eller är ute efter dig alls.
Jag vill på nåt sätt skriva att ni 2 är viktiga att lita på nu och få höra din syn på Octa
Då misstolkade jag dig.
Jag har skrivit om det här utförligare förut, men i mina ögon grönades Octa av att få BP av Impe. Att Impe skulle röstas ut R2 var skrivet i sten, så om Impe INTE röstflyttade hade byn varit tvungen att läsa Genesis sammanställning innan de kunde få in första rösten på Impe, och en ulv hade istället kunnat nypa den snabbare. Nu slapp vi det och jag tog rösten. Att ge BP till Octa är bra för ulvarna om de kan nattmörda honom, för då är de BP på vift och går inte att hitta. Sen blir allt vinmugg efter det, om vi tycker att det är grönande att Octa fick BP etc. etc.
Nu när jag läser på inser jag att vi inte behöver lägga så mycket energi på hur röstningen runt Xyas/Impetigo gick till. Det är ingen slump att det var de gröna Vimes och Waterhouse som röstade ut Xyas: ulvgenget hade bestämt ig för att offra Impetigo mot att man blev av med den sanna siaren. Jag tror
nu att ulvarna blev lite överrumplade över att byn verkligen röstade ut Xyas.
Och det tycker jag grönar Brynolf litegrann, gör han la så himla mycket energi på att röda Xyas.
Jag skulle vilja höra mer av
@Hägerstrand och
@Sidd vad ni ser som rött på Brynolf? Vadharvat missat där?
Xyasdrevet är ju det första indiciet. Där skrev jag om i min röst huruvida det är ulvigt att styra ett drev på det sättet - han la som du säger mycket energi på posten som lurade alla, men absolut inte mycket energi därefter på att argumentera i frågan. Brynolf tycker med rätta att det blir tjatigt med det igen.
Andra indiciet är nog posten nedan, efter att jag svarat typ samma sak massor av gånger till honom, dig och
@Sidd
Ja jag blev rätt förvånad själv över vilket liv det blev. Som sagt vädrade jag en tanke som jag sedan snabbt avfärdade. Du är grönish. Jag har bara en fråga kvar jag inte fått svar på, och det är hur du tänker kring det där med "outad om ulv, grönt som bybo" som jag skrev nyss.
Men sen börjar Sidd och Basse bombardera dig med frågor som du redan svarat på. Hörni grabbar, ni är redan suspekta. Skapa nåt av värde istället.
Ett avståndstagande när saker han säger verkar starta saker läser jag som ulvigt. Kan också vara ärligt, det var ju i den vevan jag tyckte att du och
@Sidd hoppade på och försökte skapa opportunt narrativ. Din egen påminnelse om att besvara en 10 minuter gammal post när jag var inne i tråden och skrev men inte ens postat något mellan där var ju det tydligaste exemplet på det.
Tredje indiciet är SI1/Tobleronefyllan. WH tyckte det var rimligare att läsa som brainfart minns jag nu, så jag kanske borde hedra honom och släppa det också.