Varulv Vampyrernas maskerad - R3

Octagonal

Swashbuckler
Sen är som sagt frågan vad detta innebär för spelet. Sodm hade bara 3 röster på sig nu när outandet kom. Jag, Anthrox och Basse. Antingen gav Sodm bara upp eller så tänkte team ulv att det förmodligen är kört så vi försöker passa på att gröna någon i processen. Basse i det här fallet.

Om Basse vägrar flytta på sig och äter upp Sods BP + dödar en bybo med 2 BP får ulvarna (om Basse är ulv) fortsatt bara 2 BP till från byn och går från 4 till 6 BP. De vinner alltså inte.

Därmed bör jag kunna flytta på min röst innan Basse utan att vi ska kunna förlora denna runda.

Octagonal

Swashbuckler
Inga fler röstar på Sodm innan vi har löst alla rockader och liknande!!! Sidd och Anthrox bör vara 1a och 2a med rösterna där. Om fler röstar nu kommer det bara bli kaos.

Brynolf

Dum fan
Äh, skitsamma. Ni hade rätt. Jag är sabbare.
De andra ulvarna har lagt energi på vad jag ska skriva och när. Puh, det känns skönt att säga. Började gnaga på samvetet.
Oj ok. Läser ifatt och ville bara säga ett oj, kände jag.

Jag tolkar detta iaf som att Sod bara har en röst och hans polare har tre.

Brynolf

Dum fan
Vi måste se det här med "i värsta fall-glasögon" som en avledande manöver för att skydda den store fule ulven med mest blod. Vilka scenarion finns där ulv nr 3 vinner ensam nästa runda?

Sidd

”Bybo”
Tänkte lite på gårdagskvällens lilla färgdiskussion där det visade sig att Anthroxs mamma är grön.

Det var Octa som drog igång drevet på Sodm och jag och Anthrox pressade på.
Var det redan där å då regiserat av Octa? Nej - jag tror denne pressade på ömma tår som nu idag brast.
Octa och Anthrox och Jag grönas av denna situation.

Sen idag börjar Basse hänga på i diskussionen.
Är det för att distansera sig nu idag?

Eller tror ni att det är Octa från början som låssas hittat ulven Sodm?

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Oj ok. Läser ifatt och ville bara säga ett oj, kände jag.

Jag tolkar detta iaf som att Sod bara har en röst och hans polare har tre.
Låter rimligt. Snackar vi grand plan från ulvarna här nu eller? Dvs de hade ett syfte i att ge Octa poängen, ett syfte i att Sodmi ger upp, planerat nattmorden på samma spelare (då kanske min/Octas plan om jämna drev för att dra ut sista ulven kan vara relevant trots allt ifall en ulv nu har 3 BP?). Eller är det bara för att kaosa ännu mer och ställa så många vinglas på bordet att vi börjar gråta av analysparalys?

Octagonal

Swashbuckler
Vi måste se det här med "i värsta fall-glasögon" som en avledande manöver för att skydda den store fule ulven med mest blod. Vilka scenarion finns där ulv nr 3 vinner ensam nästa runda?
De kan inte vinna den här rundan åtminstone. Om den store ulven klipper en bybo med 2 BP förorar ulvarna 1 och får 2. Därmed bara 5 BP i början av nästa runda. Om den sista får två till och överlever är det game over och ulvarna vinner. (Förutsätter en stor ulv med 3 BP).

Octagonal

Swashbuckler
Låter rimligt. Snackar vi grand plan från ulvarna här nu eller? Dvs de hade ett syfte i att ge Octa poängen, ett syfte i att Sodmi ger upp, planerat nattmorden på samma spelare (då kanske min/Octas plan om jämna drev för att dra ut sista ulven kan vara relevant trots allt ifall en ulv nu har 3 BP?). Eller är det bara för att kaosa ännu mer och ställa så många vinglas på bordet att vi börjar gråta av analysparalys?
Hur menar du nu? Om vi inte får ut en ulv och dom sätter nattmordet på mig eller hägern är det över.

Brynolf

Dum fan
Det vet vi inte men vi måste tänka utifrån värsta tänkbara nu. Nu känner jag inte Sod men jag tror inte man gör sådär utan att förankra det med sina ulvpolare flrst.

OM det nu inte är så att ulv nr 3 är MIA och Sod inte fått nåt stöd alls därifrån och helt enkelt ger upp. Men Impe lär ju vara kvar i chatten eller hur?

Anthrox

De kan inte vinna den här rundan åtminstone. Om den store ulven klipper en bybo med 2 BP förorar ulvarna 1 och får 2. Därmed bara 5 BP i början av nästa runda. Om den sista får två till och överlever är det game over och ulvarna vinner. (Förutsätter en stor ulv med 3 BP).
Hmm, då är det 50/50 med om väktaren väljer rätt tvåpoängare två rundor i rad då?
Octa och Häger denna
Överlevaren och Sidd nästa
Känns som rätt bra odds för att vi ska kunna få ytterligare en runda på oss.

Anthrox

Hur menar du nu? Om vi inte får ut en ulv och dom sätter nattmordet på mig eller hägern är det över.
Ja, sant, vi måste ju faktiskt rösta ut Sodmi också, inte bara hitta han. Tänkte snett :/

Octagonal

Swashbuckler
@Basenanji var inne och tummade en av Brynolfs poster men ser ut att ha missat att han ska ta bort sin röst från Sodm. En tillfällighet eller ska det konsulteras lite med ulvchatten där?

Anthrox

Det vet vi inte men vi måste tänka utifrån värsta tänkbara nu. Nu känner jag inte Sod men jag tror inte man gör sådär utan att förankra det med sina ulvpolare flrst.

OM det nu inte är så att ulv nr 3 är MIA och Sod inte fått nåt stöd alls därifrån och helt enkelt ger upp. Men Impe lär ju vara kvar i chatten eller hur?
Ja, jag tänker att det var därför som Impe var helt frånvarande i tråden unde R2, för att simulera icke närvaro. Och sen var närvarande i ulvchatten.

Brynolf

Dum fan
För att Sods vita flagga ska kunna vara en ulvplan måste nästan en av Häger och Octa vara bov. För lång väg att vandra annars, eller hur?

Anthrox

För att Sods vita flagga ska kunna vara en ulvplan måste nästan en av Häger och Octa vara bov. För lång väg att vandra annars, eller hur?
Varför inte Basse eller du eller jag? Varför just Häger eller Octa?

Octagonal

Swashbuckler
Varför Hägern? Hade förstått om du sade mig, Basse eller Anthrox som röstade på Sodm och därmed ville grönas men Hägern?

Själv vet jag ju att jag är grön och förutsätter att Antrhox är det vilket som sagt gör mig orolig gällande Basses status.