Verkligen. Men har vi inte slagit fast ett axiom att Impe aldrig skulle offra sig och överlåta ulvaliret på två inaktiva?Om det är någon annan än Fjodde och Andersson som är kvarvarande ulvar så spelar ni så jävla bra
Well... jag vet inte längre. Andersson borde i alla fall vara ulv. Kan verkligen inte släppa att han checkade ut R1 flera timmar innan rundan var slut, men ändå var inne i R2 typ 10 minuter efter att rundan startat. Och kvar efter alla spelare som jag inte kan se på annat sätt än gröna är enbart Fjodde.Verkligen. Men har vi inte slagit fast ett axiom att Impe aldrig skulle offra sig och överlåta ulvaliret på två inaktiva?
Det finns ju vinbägar-möjlighet här va.Första reaktionerna på Sod-debaklet:
Anth: Jag hoppas du fattar att du förstör om du är bybo.
Octa: Borde vara ett gemensamt ulv-beslut. Vad är deras plan? Tror Basse försöker gröna sig genom att rösta på någon som erkänner sig vara ulv.
Sidd: Är det coachat snack för att vi egentligen ska vibägar-tro att det är att sista ulven är en lågflygare? Jag tror sista ulven är aktiv. Ljug aldrig som bybo (stämmer inte detta så återkom snarast)
Brynolf: Jag tolkar detta iaf som att Sod bara har en röst och hans polare har tre. Vi måste se det här med "i värsta fall-glasögon" som en avledande manöver för att skydda den store fule ulven med mest blod.
Noterar att de enda som ens verkar överväga att Sod är bybo är Anth och Sidd.
Jag och Octa är paranoida och tror det är olika typer av ulv-plan. Käns grönande om jag får säga det själv.
Fast hade en ulv lyft tanken på att det kan vara en bybo som säger det? Det är trots allt den enklaste byboutröstningen en ulv kan få. Fruktansvärt osportsligt dock, så skulle väl vara därför.Det finns ju vinbägar-möjlighet här va.
Ponera att du och Octa vet och då låssas hitta på varianter om lur.
Eftersom du nu lyft upp frågan i ljuset så får vi väl dra den diskussionen även fast spelet då kanske är brutet:
Tänkte också på det där med Anthrox reaktion.
Min kommentar inom parantes var för att jag läst Anthrox direkt-kommentar till Sodde, så jag upprepade det uppenbart viktiga i saken.
Mina anteckningar nu:
@Anthrox
Post R3: 152
Är denna post skriven av en ulv som vet sanningen?
Och @Basenanji tummar upp.
Jag tolkar de som att de tyckte det var ett så märkligt beslut av Sodde och att de villa kolla om han skulle återkomma med nya besked.
Nu har vi redan i årets första spel haft märkligheter att fundera på.
Hägerns stressröst efter deadline och nu Soddes avhopp med oväntad överraskning.
Precis, det var den känslan jag fick också, när jag hade på mig paranoja-brillorna.Jag tolkar de som att de tyckte det var ett så märkligt beslut av Sodde och att de villa kolla om han skulle återkomma med nya besked.
”STOPP – jag ger upp” äh jag är en sabla grinolle jag vet, men orkar inte vända det här en vecka kvar till jul. Bättre att ta ut frågetecknet Basse och leta på andra ställen! Ber om ursäkt för dåligt spel men tyckte att jag grönade mig genialt. Sedan tror jag byn behöver få mer info om speldesignen och det lät vi få nu. Jag åker ut nu - men vinner med byn! Go byn!!
Jag det är svårt nu att tolka allt dribbel.
När jag tänker efter så är det rätt svinigt att pusha det här spåret. OM ulvarna nu var sjyssta och lät bli mord så all heder åt dem, vi behöver inte utnyttja eventuella spår det kan ha lämnat.Precis, det var den känslan jag fick också, när jag hade på mig paranoja-brillorna.
Som Häger rörde vid så är vi väl inga monster i det här gänget? Det är inte otänkbart att ulvarna lät bli att mörda ikväll. Och i så fall är det rimligt att det föregicks av "Men du Sod, är du säker på att du vill göra så här?"