GoblinGurra
Swordsman
Är det någon som vet någon bra (gotisk) vampyrfilm? Helst sevärd men bara den är en klassiker så går det bra.
Den fungerar utmärkt som parodi åtminstone...Ta den från 1992.. Sevärd, skön och kritikerrosad..
Jag tycker den är rätt så charmig, speciellt det faktum att den är gjord enbart med de filmtrick som fanns på den tid den utspelar sig."Ta den från 1992.. Sevärd, skön och kritikerrosad.."
Den fungerar utmärkt som parodi åtminstone...
Parodi??? Med en så underbar skådis som Gary Oldman i titelrollen? Det är uppenbart att smaken är som baken...Den fungerar utmärkt som parodi åtminstone...
Den las ner vill jag minnas. Han som spelade ventrue-ledaren dog och serien blev bara en måttlig framgång. Men såvitt jag vet var den direkt baserad på Vampire. Mark Rein-Haagen var med och skrev åtminstone ett avsnitt.Vad hände med TV-serien som visades på TV4 för en jävla tid sedan: Vampyrernas hemlighet (Kindred: The Embraced), dom använde väl till och med White Wolfs värld med alla dom där klanerna.
Exakt. Vill man ha mer så finns det om jag minns rätt ett eller ett par osända avsnitt man kan se, under förutsättning att man är beredd att låta internets magi stå för leveransen.Den las ner vill jag minnas. Han som spelade ventrue-ledaren dog och serien blev bara en måttlig framgång. Men såvitt jag vet var den direkt baserad på Vampire.
Jadu, bra fråga Men hela genren är väl inte oseriös? Det måste väl finnas någon "kärna" av dead-seriousness någonstans där? Men okej, om det inte finns, ja då är den Dracula en alldeles utmärkt filmFast parodi på vad? Vilka gotiska vampyrfilmer menar du är betydligt seriösare på ett lyckat sätt?
På skoj behöver det ju inte vara. Det är väl mera att olika genrer har olika konventioner som man kan behöva vänja sig vid för att inte skratta åt. Där är vi alla lite olika. Och jag ingalunda öppnare än genomsnittet. Det finns gott om genrer och konstformer som jag inte tycker är särskilt givande.Aja, så kanske det är. Det gör väl hela genren rätt mycket tristare dock, om allt bara är "på skoj"...