Vill ha lite hjälp med att vidare utveckla ett äventyr.
Äventyret i korthet.
I det län i Consaber som rollpersonerna bor i finns det ett okänt grottsystem. I dess djup finnas ett Nekrotropiskt tempel av någon sort från Coloniska imperiet tid eller tidigare. Templet vaktas fortfarande av vandöda. Templet som en gång varit storslaget och fyllt med magiska symboler ligger nu i ruiner. I templet finns förutom lite trasiga böcker och annat ett dolt mäktigt magisktföremål och en port som leder djupare ner till en nedgång till Underjorden.
Föremålet och porten är dolda och skyddade av magi. Ända sättet att hitta dem är en bok som innehåller kunskap om nekromati som finns att hitta i templet. Dolt i boken som är skriven på Danarthiska finns ledtrådar hur man hittar templets hemligheter och öppnar dem.
När rollpersonerna hittar templet första gången kommer templet att se helt ut på insidan och där kommer att finnas människor som går omkring, alla döda. Anledningen är att Underjorden temporärt har expanderat till templets innandöme. Nedgången till templet skyddas av vandöda och gamla fällor.
Äventyret är tänkt som en del av ett extra lager på min kommande kampanj. Rollpersonerna som bland annat består en väpnare (snart riddare) och en magiker båda är sönder till Baronen i länet.
Äventyret är tänkt i två delar. I första del hittar rollpersonerna grottsystemet och templet, slåss mot lite vandöda och tar med sig några obehagliga skatter. Vill skapa mycket stämning och skräck i äventyret. Vill inte att det ska bli att rensa ut ohyra i grottan.
Andra delen del ska utspela sig ca ett år efter då rollpersonerna kommit på bokens hemligheter. Under tiden som har gått har några Thalaskiska agenter fått reda på det nyligen upptäckta templet. De vill kommat åt allt som finns att hitta i templet. Var och när rollpersonerna konfronteras med dem återstår att se. Samtidigt kommer även en Thalamurisk nekromaniker att infiltrera det lilla länet genom att bli magiker åt baronen och även mentor åt hans son (en av rollpersonerna). Har en massa kul idéer vart det kan leda. He he
Det mäktiga magiska föremål har jag inte bestämt än vad det är Men något mäktigt nekrotropiskt bör det vara. Något som kan locka någon ondsint magiker eller fresta en av rollpersonerna att använda till något ont. Gärna något som förvrider någons själ.
Så om någon har lite idéer om hur templet kan se ut, dess historia m.m. och om vad det magiska föremål kan vara och hur det skyddas m.m.
Har ni några bar idéer så att detta kan bli ett ”mysigt” äventyr?
Äventyret i korthet.
I det län i Consaber som rollpersonerna bor i finns det ett okänt grottsystem. I dess djup finnas ett Nekrotropiskt tempel av någon sort från Coloniska imperiet tid eller tidigare. Templet vaktas fortfarande av vandöda. Templet som en gång varit storslaget och fyllt med magiska symboler ligger nu i ruiner. I templet finns förutom lite trasiga böcker och annat ett dolt mäktigt magisktföremål och en port som leder djupare ner till en nedgång till Underjorden.
Föremålet och porten är dolda och skyddade av magi. Ända sättet att hitta dem är en bok som innehåller kunskap om nekromati som finns att hitta i templet. Dolt i boken som är skriven på Danarthiska finns ledtrådar hur man hittar templets hemligheter och öppnar dem.
När rollpersonerna hittar templet första gången kommer templet att se helt ut på insidan och där kommer att finnas människor som går omkring, alla döda. Anledningen är att Underjorden temporärt har expanderat till templets innandöme. Nedgången till templet skyddas av vandöda och gamla fällor.
Äventyret är tänkt som en del av ett extra lager på min kommande kampanj. Rollpersonerna som bland annat består en väpnare (snart riddare) och en magiker båda är sönder till Baronen i länet.
Äventyret är tänkt i två delar. I första del hittar rollpersonerna grottsystemet och templet, slåss mot lite vandöda och tar med sig några obehagliga skatter. Vill skapa mycket stämning och skräck i äventyret. Vill inte att det ska bli att rensa ut ohyra i grottan.
Andra delen del ska utspela sig ca ett år efter då rollpersonerna kommit på bokens hemligheter. Under tiden som har gått har några Thalaskiska agenter fått reda på det nyligen upptäckta templet. De vill kommat åt allt som finns att hitta i templet. Var och när rollpersonerna konfronteras med dem återstår att se. Samtidigt kommer även en Thalamurisk nekromaniker att infiltrera det lilla länet genom att bli magiker åt baronen och även mentor åt hans son (en av rollpersonerna). Har en massa kul idéer vart det kan leda. He he
Det mäktiga magiska föremål har jag inte bestämt än vad det är Men något mäktigt nekrotropiskt bör det vara. Något som kan locka någon ondsint magiker eller fresta en av rollpersonerna att använda till något ont. Gärna något som förvrider någons själ.
Så om någon har lite idéer om hur templet kan se ut, dess historia m.m. och om vad det magiska föremål kan vara och hur det skyddas m.m.
Har ni några bar idéer så att detta kan bli ett ”mysigt” äventyr?