För faen, använd er fantasi nångång istället och skit i om det blir inkompatiblet med senare moduler- det gör iallafall jag.
Att strunta i vad som kommer i kommande moduler kan bli ganska krångligt när modulen väl kommer. Som exempel kan ge den kampanj som vi spelar nu. Vi spelar en slags hovkampanj i Consaber där min rp är Baron och dennes far greve. Vi spelade ett tag så som vi trodde att det var. Sedan så pratade min SL (ripperdoc) med Krille på rpgonline. Då fick vi reda på en del saker, som kommer komma i Consaber. Detta gjorde att plötsligt, eftersom vi trott helt fel, så försvann vissa baroner, grevarna blev mycket mäktigare (fast ändå inte
, väldigt komplicerat) mm. Detta innebar att jag varit Baron i ett Baroni som jag inte kunnat vara Baron i eftersom det tillhörde Greveskapet. Krångligt värre...
Och sedan så har man blivit bortskämd med att allt om allt ska finnas utgivet av NG... Jag t.ex. kunde inte tänka mig att spela dvärg innan dvärgmodulen eftersom det stod så lite om dem i grundboken...
Naturligtvis får de inte gå till överdrift så tillvida att NG ger ut moduler om minsta lilla, men eftersom folk är vana att det kommer mycket moduler så förväntar de sig detta. Och sedan så blir det faktiskt väldigt krångligt att hålla på att ändra en massa saker, som man spelat, som sedan i en modul visar sig ha varit helt omöjliga att genomföra.
/Tiamel