Nekromanti Vandöda

Duriel

Veteran
Hur länge skall vi behöva vänta? Jag är utomjordiskt sugen på de vandöda. Mina spelare är på mig att jag skall ha med lite "bones" i äventyren, men jag har ingen lust att improvisera ihop en nödlösning. Jag vill veta, eller åtminstånne ha ett hum...

.. hum ..

G

Guest

Guest
hum och hum....

Hur länge skall vi behöva vänta? Jag är utomjordiskt sugen på de vandöda. Mina spelare är på mig att jag skall ha med lite "bones" i äventyren, men jag har ingen lust att improvisera ihop en nödlösning. Jag vill veta, eller åtminstånne ha ett hum...

Jag antar att du redan kollat NG:s hemsida men där står det i alla fall "kommer under 2000/2001". Det är i alla fall ett hum om när den kommer :)

Skulle dock inte gissa på att den kommer detta år då NG släpper Consaber och Offensiv inom en snar framtid (aug/sep enligt vissa), och så lite som tre månader mellan NG:s moduler är, och kommer antagligen förbli, en dröm.

/Tiamel - som hellre vil ha Sjöfarare & Priater än Demoner & Vandöda...

Dart

Warrior
Re: hum och hum....

Demoner o vandöda vore trevligt. Nåja man får väl improvisera så länge.

Walk softly and carry a big stick.

Ymir

Liten kantbaron
*suck* Vad faen kan di inte hitta på själv för? Du får ursäkta mig, men jag börjar bli j-vligt trött på alla dessa Neogamesofiler som tvuuunget bara måååååååste ha officiellt material till allt de tänker hitta på. För faen, använd er fantasi nångång istället och skit i om det blir inkompatiblet med senare moduler- det gör iallafall jag.

- Ymir, avskyr modulfetischism

kboman

Veteran
Improvisation i kubik...

Mmm. Det blir en del improvisation... Nada i Asharien t.ex. har jämnats med marken av rivaliserande nekromantiker på jakt efter en dolk som RPna hade - den enda anledningen till att de överlevde var att det mest finns obeväpnade bondlik i de trakterna. Det och att de reste i Chadarians frijarls personliga skepp uppför floden =)

/Kalle

kboman@passagen.se | <A HREF="http://hem.passagen.se/kboman" target="_new">http://hem.passagen.se/kboman</A>

Bjorn

Hero
Jo jag håller med.

Skulle inte åtminstonde någon av de som SL:ade på LinCon släppa statsen på de skelett som fanns med i äventyret där. (Eller blir NeoGames sura i copyrighten då?)

/Bjorn

hatten

Swashbuckler
Re: hum och hum....

/images/icons/cool.gif ööö är inte år 2001 året vi får kontakt ?
/images/icons/laugh.gif

duvan

Warrior
Gissa om jag börjar tröttna på alla aphjärnor som måste hacka på andra för att dom vill ha lite info att gå på.
Ett tips, luta dig tillbaka och håll käft.

G

Guest

Guest
För faen, använd er fantasi nångång istället och skit i om det blir inkompatiblet med senare moduler- det gör iallafall jag.

Att strunta i vad som kommer i kommande moduler kan bli ganska krångligt när modulen väl kommer. Som exempel kan ge den kampanj som vi spelar nu. Vi spelar en slags hovkampanj i Consaber där min rp är Baron och dennes far greve. Vi spelade ett tag så som vi trodde att det var. Sedan så pratade min SL (ripperdoc) med Krille på rpgonline. Då fick vi reda på en del saker, som kommer komma i Consaber. Detta gjorde att plötsligt, eftersom vi trott helt fel, så försvann vissa baroner, grevarna blev mycket mäktigare (fast ändå inte :), väldigt komplicerat) mm. Detta innebar att jag varit Baron i ett Baroni som jag inte kunnat vara Baron i eftersom det tillhörde Greveskapet. Krångligt värre...

Och sedan så har man blivit bortskämd med att allt om allt ska finnas utgivet av NG... Jag t.ex. kunde inte tänka mig att spela dvärg innan dvärgmodulen eftersom det stod så lite om dem i grundboken...

Naturligtvis får de inte gå till överdrift så tillvida att NG ger ut moduler om minsta lilla, men eftersom folk är vana att det kommer mycket moduler så förväntar de sig detta. Och sedan så blir det faktiskt väldigt krångligt att hålla på att ändra en massa saker, som man spelat, som sedan i en modul visar sig ha varit helt omöjliga att genomföra.

/Tiamel

G

Guest

Guest
Vad ska man göra då? tjata på krille och ripperdoc tills de tar livet av sig själva på grund av alla frågor? eller hellt enkelt bara vänta? nej man får helt enkelt ta å hitta på en massa, strunt samma om det visar sig vara fel!

Mvh Ezzy

G

Guest

Guest
Vad ska man göra då? tjata på krille och ripperdoc tills de tar livet av sig själva på grund av alla frågor?

Det spelar väl ingen större roll att fråga. Tycker RipperDoc, som jag personligen känner mycket väl, att det blir för mycket frågor så låter han bli att svara. För Krille kan jag inte svara eftersom jag inte känner honom.

Att fråga om modulerna lär ju knappast skada och om det är något ställe som man ska fråga på så är det väl här? Stör det dig och Ymir låt helt enkelt bli att läsa inläggen och låt RipperDoc och Krille avgöra själva om de inte orkar svara på frågorna. Och så ofta är det faktiskt inte folk som frågor efter kommande moduler...

/Tiamel

G

Guest

Guest
Det stör mig inte nej. jag ställde några frågor och om det stör dig så låt bli att läsa mina inlägg då. Jag förstår att man vill ha proffisionella åsikter om eon och neotech världer och det bekymmrar mig inte jag säger bara att man ibland får improvisera och gå efter vad man själv tycker verkar viktigt. Och jo, de får massor med frågor om kommande moduler.

MVH Ezzy (OBS. lägg märke till MVH vilket betyder Med Vänliga Hälsningar)

Ymir

Liten kantbaron
herregud, småsaker som hur mäktiga grevar är och vilka baronier som finns kan man väl ändå strunta i? Jag menar, ändrar man ett baroni här och där förändrar det väl ändå inte kampanjvärlden särskilt mycket? Jag hoppas verkligen att ni inte ändrade och orsakade problem i er kampanj bara för att det ni spikade inte var exakt det neogames tänkte- det vore imho tragiskt i så fall. Jag upprepar: hur lite påverkar det inte kampanjvärlden om man hittar på/ändrar ett baron eller grevskap så att det passar ens egna behov- det har faen jag gjort. Jag hittade tillochmed på ett nytt land öster om Alarinn när jag fick behov av ett sådant.

- Ymir, köper gärna modulerna men följer dem inte slaviskt. Att henéa skjuter var tionde thism är tex bara löjligt...

Ymir

Liten kantbaron
Precis min åsikt. Krille skall man dessutom inte lita alltför mycket på. Jag menar inget illa Krille, men du har sagt emot dig själv en jävla massa gånger.

- Ymir, önskar han hade facit i hand

Ymir

Liten kantbaron
Inte? Tycker att en stor del av det här forumet tas upp av tjat typ "när kommer Consaber, när kommer Consaber- har det skickats till tryckeriet än?" ungefär hela tiden...

- Ymir, trött på modultjat- moduler är till för att ignoreras :)

Ymir

Liten kantbaron
Re: Seså...

Tycker du verkligen att jag är otrevlig? Isåfall ber jag verkligen om ursäkt, det är inte min avsikt. Däremot är jag tyvärr rejält trött på folk som inte kan hitta på något själva utan måste ha officiellt material till precis allt. Och tro inte jag anklagar dig för att vara en sådan, det vet jag att du inte är...

- Ymir, tycker om ripperdoc :)

ripperdoc

Myrmidon
Om vi ska dra upp fakta, så upptas forumet mer av diskussioner som "det här vill vi ha" versus "det här vill vi inte ha", som den här. Det är det som är det paradoxala. När någon frågar om en modul, och en elelr två bryr sig så är det ingen fara, men så fort nån stör sig, då är det tal om många onödiga inlägg.

/RipperDoc

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>