Nekromanti Vandra ner i underjorden

walium

Ganska töntig, faktiskt
LinCon?

Jag antar att det enbart kommer att spelas på GothCon och inte LinCon? Tyvärr är det nog rätt sannolikt att jag kommer att missa Big G.

EchonCique

Hero
Re: LinCon?

Tja. Det kan det väl iofs få göra om nu LinCon och GothCon går med på det. Och jag eller Ymir vill köra det där också.

Ghoulz

Swordsman
"Naked"

"Naked" är en otroligt bra film om man vill göra något vettigt av nedstigningen i helvetet. Se den! En mans nattsvarta odyssé genom Londons gator i en desperat jakt på... något. Desperat, naken, mörk och tung film som knappast gjort någon gladare någon gång. Tunga ämnen... Se den och fundera sedan igenom vad du egentligen vill ha sagt med "helvetet".

http://us.imdb.com/Title?0107653

Nid

Veteran
Hur lyder det där citatet och vem är författaren; "When you gaze long enough into the Abyss, the Abyss also gazes into you..." eller nåt sånt? Det var med i Baldurs Gate om jag minns rätt.

Troberg

Sinister eater
Hur lyder det där citatet och vem är författaren; "When you gaze long enough into the Abyss, the Abyss also gazes into you..." eller nåt sånt? Det var med i Baldurs Gate om jag minns rätt.
Det är lite äldre än BG, det var Nietzsche som låg bakom den.

Den följs också av ett "He who fights monsters should take care, least he become one himself.". Kanske värt att tänka på för dungeonbashare och Bushar.

Pale Imp

Swordsman
har för mej att det är exakt det som boken "den gudomliga komedin" handlar om, den har ju dessutom tagits inspiration från till diverse filmer (bl.a. Hannibal).

om du tänker på det kristna helvetet bör du läsa främst uppenbarelseboken och den, för att få till detaljerna. men det verkar vara en mycket god ide!