Nekromanti Vanliga frågor på Rollspels-forumet

Hmm...

Jag kan se det framför mig: Disneys indignerade men ändå putslustiga informationsfilm om de farliga rollspelen. Puff klämmer fingrarna i en Vampire-regelbok, bara för att visa precis hur farliga...

En träffsäkrare humorist än jag, om någon sådan finnes som har tid och lust, får arbeta vidare på det där temat. "Vad har jordekorrar..." var väl mest menat som en lite mera putslustig formulering av "Vilka f-n är dom där Piff & Puff som alla snackar om?"

mvh,
mho

Krille

Super Moderator
Re: Hmm...

"En träffsäkrare humorist än jag, om någon sådan finnes som har tid och lust, får arbeta vidare på det där temat. "Vad har jordekorrar..." var väl mest menat som en lite mera putslustig formulering av "Vilka f-n är dom där Piff & Puff som alla snackar om?""

På grund av PUL så får vi inte skriva vilka Piff&Puff egentligen är på forumet, men de skrev boken "De övergivnas armé". De har även kallats "Knoll och Tott" och "Humle och Dumle".

Staffan

Myrmidon
Re: Hmm...

Tja, fast "harmlösa" uppgifter är OK att publicera enligt PUL. "Harmlösa" uppgifter torde vara saker i stil med "de där Didi & Björn", medan däremot "Didi Örnstedt, som bor på _________ och kan nås på telefon ________" antagligen inte bör publiceras.