Nekromanti Vapen och utrustning

graytest

Veteran
Jag har nyss köpt Götterdämmerung och måste säga att det verkar väldigt bra. En sak som jag dock stör mig på är att det är så ont om beskrivning och bilder på vapen, kläder och övrig utrustning.
Kläder och utrustning är kanske inte lika viktigt för mig som vapnena i detta fallet... då jag vet ungefär hur utrustningen ser ut och kläderna kan man ju bestämma själv på ett annat sätt hur de ser ut..
Men det hade varit roligt om det åtminstone fanns bild på vapnena då jag nu när jag läser i tabellerna inte har en aning om vad min karaktär ska ha för närstridsvapen tex eftersom jag inte vet vad det är för skillnad på de olika yxorna tex, förutom det som står i tabellen, vilket jag inte vill basera mitt köp helt och hållet på. Känns fel att köpa en änterbila eller ett slagsvärd när jag inte vet riktigt vad det är.

Är det någon som har några tips på vart man kan hitta bra bilder och info om vapen och kläder från denna tid?

En annan fråga som i första hand riktar sig till de som jobbar för Riotmind (om jag inte misstar mig så finns det någon/några här som gör det): När, ungefär, kommer det ut kampanjer och annat matriell till spelet?

theodåre

Veteran
Det första officella tryckta äventyret "Död och bråddjupa hemligheter rörande ockultisten Ubel Staal" kommer förhoppningsvis i september.

En SL skärm är på g, och där kommer det att finnas ett kort äventyr "Likskändarna". Skärmen kommer i slutet på Juli, typ.

theo