God45
#PrayersForBahakan
En av mina spelares karaktärer i min Way of the wicked kampanj använder en motorsågs utrustad glaive som vapen. Detta lägger till saker till intrycket av karaktären och hjälper föra fram hans personlighet på sätt som jag verkligen uppskattar. Karaktären är en grym slaktare med ett teatraliskt drag som slaktar paladiner medan han kallar dem för hundar briljant spelad av personen bakom karaktärsbladet. Att han använder en motorsåg och ett spjut samtidigt ter sig allt mer självklart, det är ett vapen som inte bara passar karaktären men berättar för alla runt honom att han är ett grymt och sadistiskt monster med en smak för det dramatiska. Det här fick mig att tänka på vad valet av vapen säger om karaktärer. I en av mina gamla kampanjer hade en spelare en revolver som vapen trots att han hade varit effektivare med en långbåge eftersom hans spelare ansåg att ett krutvapen bättre speglade karaktärens opersonliga och affärsmässiga sätt att döda på. Personligen har jag kört en präst som när han slogs utan magi gjorde det obeväpnad eftersom om man måste döda någon förtjänar de att man gör det på ett personligt sätt. Vad tror ni olika former av vapen säger om en karaktär? Antyder vissa former av vapen att användaren är nobel medan andra antyder att hon är barbarisk? Har ni spelar några karaktärer vars vapen hjälpte till att definiera deras personlighet?