Nekromanti Vapen till Vampyrjägare

Något med trevlig huggskada om man vill kapa huvet på dom. Annars så, eld, och pålar/armborst
Skriv gärna yrket här, jag gilalr vampyrer

Re: Vapen till Vampyrjägare (Spoiler)

Tja, vad menar du egentligen med vampyrer? Menar du neogames' Lamior, eller är det något du själv kommit på? Om du menar Neogames' Lamior, så är väl magiska vapen, eld och heliga vapen att rekommendera, eftersom detta tar mycket längre tid för Lamior att läka. Silver står det inget om i V&N, så man får anta att det skadar lika mycket som vanliga vapen.

Mvh Victor Palm...

...Som nu kollar på Fresh Prince.

Berfa

Veteran
Re: Vapen till Vampyrjägare [lite OT]

Skriv gärna yrket här, jag gilalr vampyrer
vem älskar inte vampyrer,

vi använder inte lamior som vampyrer utan reglerna som finns på SVEROKs hemsida (om jag inte minns helt fel)

en i gruppen spelar en vampyrjägare ibland på mindre äventyr och han är då utrustad med ett tungt armborst, ett pistolarmborst plus lite till =)

/Berfa

Duddmannen

Hero
Mr. Pointy!

Allt man behöver är en rejäl pinne med en spetsig ända som man kan kötta in i bestens hjärta. Sedan kan det kanske vara bra att ha en eller ett par andra vassa träföremål i reserv om primärvapnet skulle hamna på avvägar. En blyertspenna, en biljardkö, ett stolsben eller varför inte en tältpinne.

Mer standardiserade vapen torde vara saker som yxor och svärd, gärna svärd av typen Huggare som lätt kan användas till att kapa av vampyrens huvud. Flaskor med heligt vatten är också bra att ha.

Lämpliga rustningar är alla sorters hals- och nackskydd som man kan komma på, gärna i metall med krucifix infattade.

/Duddmannen

PS
Jag har jort yrket Vampyrjägare och jag skulle väldigt järna vilja ha tips om vad man ska beväpna en Vampyrjägare med.
Gjort stavas gjort. Gärna stavas gärna.
DS

Xzarjo

Warrior
Fotogen å fackla.....

....funkar på allt å alla. Försök själv att göra eller tänka ut några vättiga handlingar när du brinner från midjan upp till knoppen. När jag tänker efter bör du nog inte försöka det. :gremtongue:

Och när det gäller rustning: någe som är lätt att spring fort som f*n i om du missar med fotogenet.

Hej hopp med en luden.....

Mvh en lömsk en

Berfa

Veteran
Re: Mr. Pointy!

Lämpliga rustningar är alla sorters hals- och nackskydd som man kan komma på, gärna i metall med krucifix infattade.

...varför?...för det första så behöver vampyrer inte nödvändigtvis bita i halsen (blod finns ju i hela kroppen), sedan ifall inte jag har missat nått när jag har läst så tar varken lamior eller dom vampyrer som vi spelar med någon skada av krusifix och liknande. =P

Sedan tycker jag som jag skrev längre ner att Armborst borde vara ett av de bästa vapnena till en vampyrjägare.

/Berfa, som fällde tårar för sin vampyr Mortez...

Duddmannen

Hero
Vampyrer

...varför?...för det första så behöver vampyrer inte nödvändigtvis bita i halsen (blod finns ju i hela kroppen)
Det stämmer i och för sig att blod finns i hela kroppen, men om man frågar om skydd mot vampyrer så är det en klok idé att skydda halsen, det är ju där de flesta vampyrer BÖRJAR att bita. Då får man kanske en extra runda att skrika på. :gremlaugh:

sedan ifall inte jag har missat nått när jag har läst så tar varken lamior eller dom vampyrer som vi spelar med någon skada av krusifix och liknande.
De flesta vampyrer skyggar undan vid åsynen av heliga symboler. Huruvida Eons Lamior gör detta vet jag inte, men det kostar ju inget att chansa. Funkar det så funkar det.

Armborst är förvisso ett praktiskt verktyg i kampen mot vampyrer, men riktiga vampyrjägare föredrar mera handgripliga metoder.

/Duddmannen

Cohen

Swordsman
Re: Vampyrer

...men riktiga vampyrjägare föredrar mera handgripliga metoder.

Man stryper dem! (vampyrerna alltså)

Shulger

Veteran
Re: Nope, nej, nix, funkar inte

I hans mundana andas dom kanske men håller med Duddmannen .... Hur stryper man en vampyr går man fram och säger - Hej jag skulle vilja strypa dig lite om det går bra....man kommer aldrig så nära en vampyr

Eleas

Hero
Re: Vampyrers Attribut

"Nån som vet ett bra sätt att räkna ut attribut etc"

Japp. Steg ett: skapa en egen tråd för ändamålet istället för att utöva trådkapning.

"Sluta hacka på stav fel.... dom kanske har dyselexi....."

Japp, de kanske de har. Troligare är dock att de bara skiter i att göra vad de skriver läsligt. Så många är det inte som har dyslexi. Faktiskt.

--Björn, påpekar

Armborst är förvisso ett praktiskt verktyg i kampen mot vampyrer, men riktiga vampyrjägare föredrar mera handgripliga metoder.
Säger vem? Det måste väl vara bättre att stå en bit ifrån och skjuta vampyrerna så att de inte biter en i halsen.

Berfa

Veteran

Och med Riktiga vampyrjägare menar du?

Som vad för metoder, med tanke på hur mäktig en vampyr eller lamia är så är det bara slöseri med ens liv att komma nära och försöka skada honom/henne...

/Berfa

Duddmannen

Hero
Vampyrjägare

Säger vem? Det måste väl vara bättre att stå en bit ifrån och skjuta vampyrerna så att de inte biter en i halsen.
Säger jag. Den främste kännaren av allt Buffy-relaterat material här på forumet.

Ja rent logiskt är det förstås bättre att hålla distansen. Men för att imponera (och det är ju det som det egentligen handlar om när man kallar sig för Vampyrjägare) måste man in på nära håll med en 30 cm lång och vässad träpinne.

Avståndsvapen är lite för enkelt.

/Dudde

Cohen

Swordsman
Re: Nope, nej, nix, funkar inte

Vampyrer andas inte.

Vad har det med saken att göra? Det gör ont ändå.
Men framför allt distraherar det vampyren tillräckligt för att man ska få tid att sticka något vasst i ett visst organ.

Det beror för övrigt på vilken vampyr man slåss emot.