Nekromanti Vapen till Vampyrjägare

Cohen

Swordsman
Re: Nope, nej, nix, funkar inte

Hur stryper man en vampyr går man fram och säger - Hej jag skulle vilja strypa dig lite om det går bra....man kommer aldrig så nära en vampyr

Johoo då. Han kan inte göra så mycket utan armar. Eller ben. :gremwink:

storken

Warrior
Re: Vampyrjägare

Nog tycker jag att ett armborst känns väldans mycket coolare än en ful pinne.

Duddmannen

Hero
Re: Vampyrjägare, forts.

Ja armborst är coolare än en pinne generellt sett. Men om man nu kallar sig Vampyrjägare och inte bara är en person som jagar vampyrer, så har man ett visst rykte att leva upp till. Vilken bonde som helst kan ju plocka upp ett armborst och skjuta sig en vampyr. Men det kräver en speciell sorts person för att (kunna och vilja) tampas med vampisarna på nära håll. Med en pinne (ful, men spetsig).

/Duddmannen

Zamme

Veteran
Re: Vampyrer

Det tycker jag också..
Det är ju ändå i princip omöjligt för en människa att vinna över en vampyr/Lamiia i en närstrid..

/Anton

Zamme

Veteran

Hur har du tänkt dig att en vanlig människa (bonde) som aldrig blivit tränad i någon slags vapenfärdighet ska kunna träffa en så extremt snabb varelse som en vampyr..
Förresten så skulle inte en människa även om han var extremt tränad kunna mäta sig med en vampyr på nära håll..

/Den just nu normale Zamilian

Cohen

Swordsman

Hur har du tänkt dig att en vanlig människa (bonde) som aldrig blivit tränad i någon slags vapenfärdighet ska kunna träffa en så extremt snabb varelse som en vampyr..

Vad gör bonden här? Den jagar väl inte vampyrer?

Förresten så skulle inte en människa även om han var extremt tränad kunna mäta sig med en vampyr på nära håll..

Det beror på hur skicklig vampyren är.
Alla vampyrjägare med självrespekt känner till minst en av vampyrernas svagheter.

EREDON

Veteran
Yxor och svärd är bra om man vill döda en lamia eftersom man ska hugga huvudet av dom eller sticka dom i hjärtat.
Silver har nog ingen speciell effekt och att använda en påle är bara dumt eftersom lamiorna är både otroligt snabba och starka.

Duddmannen

Hero

Hur har du tänkt dig att en vanlig människa (bonde) som aldrig blivit tränad i någon slags vapenfärdighet ska kunna träffa en så extremt snabb varelse som en vampyr.
Det är ju egentligen en fråga om planering. Även den sämsta bonden har ju trots allt minst 5 i FC på Armborst. Skjuter man på kort håll och har siktat så är ju chansen rätt god att man träffar och får ett perfekt slag. Då gör även ett litet armborst rejält med skada. Chansen att undvika en armborstskäkta på nära håll är inte så stor.

Förresten så skulle inte en människa även om han var extremt tränad kunna mäta sig med en vampyr på nära håll.
Säg aldrig "aldrig". EON har visat mig mer än en gång att det inte finns oövervinnerliga fiender. Man kan ha en massa plus, en massa skydd och en massa magi. Men det hjälper inte om motståndaren har lite (eller mycket) flyt med tärningsslagen. Det värsta en Lamia kan göra är att underskatta en bonde med kniv.

/Duddmannen

Grendel

Warrior
Re: Buffy, naturligtvis! [NT]

Buffy skulle bara skrika gällt, fäkta med armarna och bli serverad som desert mot en Lamia.

storken

Warrior
Re: Buffy, naturligtvis! [NT]

fäkta med tuttarna menar du väl :gremgrin:

( får man skriva tutte, det får man va :gremcrazy: )

storken

Warrior

Jag personligen anser det enbart larvigt med "utvalda vampyrjägare á la Buffy" & menar att vem som helst som vill kan försöka sig på att dräpa en vampyr, även om det varken är enkelt eller lockande.

tyron

Veteran
Re: Fotogen å fackla.....

Försök själv att göra eller tänka ut några vättiga handlingar när du brinner från midjan upp till knoppen. När jag tänker efter bör du nog inte försöka det.
vad menar du med att han inte ska göra det???
Hur roligt skulle man inte ha åt honom ifall att han imorgon skrivet ett nytt inlägg om hur han provade och märkte att det inte gick särskilt bra? :gremwink:

tyron

Veteran
Re: Mr. Pointy!

...varför?...för det första så behöver vampyrer inte nödvändigtvis bita i halsen (blod finns ju i hela kroppen),
okej snubben skrev fel. Men ska inte ha nackskydd, för vem vill inte bli biten i halsen av en sexig vampyr.

(jag vet inte riktigt hur det är i Eon men i 91 så får man KAR ökad med X1.5 vilket är sweet :gremlaugh:)

tyron

Veteran

Det värsta en Lamia kan göra är att underskatta en bonde med kniv.
ehh??? Ursäkta men jag måste priotestera... Det värsta en Lamia kan göra är att underskatta en helig krigare med en huggare. :gremwink:
Nej men ärligt talat vist men ska inte underskatta sina fiender men en Lamia är så pass bra att den Aldrig underskatta sina fieender...

tyron

Veteran
Re: Nope, nej, nix, funkar inte

man kommer aldrig så nära en vampyr
det är klart man kan komma så nära en vampyr frågan är bara om man kan säga cet när blod pumpar upp ur munnen.

storken

Warrior
Re: Vampyrjägare

För övrigt antar jag att det var oseriöst menat att en vampyrjägares viktigaste uppgift var at imponera. :gremtongue: