jag tycker att de vapen tabeller som finns i grundboken är lite konstiga. Exempelvis så gör en kroksabel mer skada än ett bredsvärd dock har bredsvärdet mer i BV men kroksabeln kostar bara 65% av bredsvärdet det är sjukt. Och inte nog med det kroksabeln är ett lättvapen bredsvärdet medeltungt. Mitt favoritvapen kortspjutet är medeltungt men gör ingenvidare skada så varför är det medeltungt? det måste ju vara ganska enkelt att slåss med man kan ju hålla fienden på avstånd har man dessutom en sköld så är man ju riktigt het men genom att det är ett medeltungt vapen så kan inte alla andvända detta men alla yrken kan andvända kroksabeln som gör betydligt bättre skada. priserna är lite konstiga också en stav 100sm en spikklubba 20 om jag inte missminner mig helt det måste väl ändå vara dyrare med lite järnskrot och en grovpinne än en rak gren med en diameter på ca 5 cm (uppskattat värde) det är lite mer slipjobb på staven men det är ändå mer jobb på en spikklubba eller är jag ute och cyklar. Är det någon som vet när expert boken kommer? Den ska ha kommit i vår och är det inte sommar nu?