Det här må vara en korkad fråga och det kan vara så att ämnet redan diskuterats på forumet, men efter långt sökarbete, både i forumet (vilket är ett antal inlägg...) och i Riot Minds errata, känner jag mig nu tvungen att rådfråga Er kära medspelare;
Är det inte väldigt konstigt att man endast behöver anskaffa ett nytt FV i ett nytt vapen för att bli lika duktig i det som man var i de gamla? Jag menar om jag lyckas anskaffa tillräckligt mycket erfarenhet med mitt tvåhandssvärd, kan jag då helt plötsligt bli lika duktig på exempelvis dolk, treudd eller lans?
Jag tycker det verkar på gränsen till ologiskt...
Snälla säg att jag har missförstått det hela och rätta mig.
Medan ni ändå är på gång kan ni ta och rätta mig angående att antalet attacker och pareringar man väljer lägga sin stridskapacitet på är permanenta, dvs att man inte kan använda olika taktik mot olika sorters fiender.
Tack på förhand...
*Demum Veniunt Porci*
Är det inte väldigt konstigt att man endast behöver anskaffa ett nytt FV i ett nytt vapen för att bli lika duktig i det som man var i de gamla? Jag menar om jag lyckas anskaffa tillräckligt mycket erfarenhet med mitt tvåhandssvärd, kan jag då helt plötsligt bli lika duktig på exempelvis dolk, treudd eller lans?
Jag tycker det verkar på gränsen till ologiskt...
Snälla säg att jag har missförstått det hela och rätta mig.
Medan ni ändå är på gång kan ni ta och rätta mig angående att antalet attacker och pareringar man väljer lägga sin stridskapacitet på är permanenta, dvs att man inte kan använda olika taktik mot olika sorters fiender.
Tack på förhand...
*Demum Veniunt Porci*