Liten fundering. I mitt tycke borde en Kraggbarbar med ett sedvanligt kraggsvärd ha en räckvidd på åtminstone två meter, en radie inom vilken det är ytterst ohälsosamt att befinna sig om man har fientliga avsikter.
Någon som har förslag på modifikation i svårighet/skada för en anfallare som möter en fiende vars vapen är lika långt som en själv?
Alla typer av anfall borde ju rimligtvis vara enklare för kraggen att parera också, då man under de meter som anfallaren är tvungen att förflytta sig hinner räkna ut hans avsikt. Borde det inte också vara omöjligt av den anledningen att göra ett snabbt anfall med vinit-modifiering, då man hinner "läsa" sin motståndare i förväg eftersom han måste förflytta sig mot under en relativt lång tidsperiod för att nå fram med anfallet?
Detta är inte ett försök att göra just kraggerna oövervinneliga, utan bara en liten reflektion kring rollpersoner/spelledarpersoner med extremt lång räckvidd i närstrid...
Vill bara höra andras reflektioner kring fenomenet.
//Tegrevan
Någon som har förslag på modifikation i svårighet/skada för en anfallare som möter en fiende vars vapen är lika långt som en själv?
Alla typer av anfall borde ju rimligtvis vara enklare för kraggen att parera också, då man under de meter som anfallaren är tvungen att förflytta sig hinner räkna ut hans avsikt. Borde det inte också vara omöjligt av den anledningen att göra ett snabbt anfall med vinit-modifiering, då man hinner "läsa" sin motståndare i förväg eftersom han måste förflytta sig mot under en relativt lång tidsperiod för att nå fram med anfallet?
Detta är inte ett försök att göra just kraggerna oövervinneliga, utan bara en liten reflektion kring rollpersoner/spelledarpersoner med extremt lång räckvidd i närstrid...
Vill bara höra andras reflektioner kring fenomenet.
//Tegrevan