Nekromanti Vapenlistor

Mogger

Hipsteranka
Eftersom jag tänker tradda till Revolver en aning (eller mycket beroende på vem man frågar) så behöver jag en grundläggande vapenlista. Först tänkte jag bara ha:
Pistol
Gevär
K-pist
O.s.v
Men grejen är att bland snutar och kriminella (numera spelar du tjuv eller polis i Revolver) så är vapen en stor grej, eller kan iaf vara. Problemet är att jag egentligen är smått ointresserad av vapen, och definitivt oinitierad, så jag vet inte riktigt vad poliser skjuter med, vad gangstan trycker mot rivalens tinning eller vad Bandidos använder för att försöka spränga HAs klubb hus.

Så, var hittar jag sånt? Vi snackar om en pytteliten lista med vanliga vapen. Jag behöver inte detaljer om prestanda m.m. utan bara grundläggande info.

Visa nu vilka vapentokiga nördar ni är! :gremsmile:

ripperdoc

Myrmidon
Läs Neotech Offensiv vetja :gremsmile: Några vapen måste ignoreras men de flesta är typ nutida vapen.

Big Marco

Läskig
Kan du presentera en tänkt mall för hur vapnen skall presenteras så blir det enklare och färre kommunikationsfel?

Mogger

Hipsteranka
Namn(inkl kaiber)/skada/magasin(alltså antal kulor vapnet rymmer)/vikt (ska nog inte med men kan vara kul att veta innan jag bestämmer mig)/räckvidd (eller liknande). Alltså det vanliga köret.

Big Marco

Läskig
Omfattning och fokus? USA anno 2009?

Jag kan nog ta fram lite lämpliga/rimliga namn men alla data får du elta upp själv (vilken med Internets hjälp lär vara busenkelt).

Mogger

Hipsteranka
Perfekt! Tack så mycket. Om någon intiserad tycker att ingen vapen lista i världen är komplett utan en Cementa Fire Eagle 9mm eller vad det kan vara så hojta till.

Mogger

Hipsteranka
Ja, USA 2009. Och vanliga vapen, sådana som finns på gatan, hos polisen, i vapenaffärer, i pappas garderob på högsta hyllan m.m. Tyngre än SWAT-prylar behövs inte, om det nu inte är så att det finns tunga vapen som uppfyller kraven på vanlighet.