Förmodligen, men det gillade inte jag eller min spelgrupp. Stridskonster ska framförallt spegla ett sätt att strida på - 'balans' är ett jävligt urvattnat begrepp som, om det nu ens fyller nån funktion, definitivt inte åstadkoms genom att göra alla unika stridskonster sämre och högmodigt deklarera att man ABSOLUT INTE får välja tilläggstekniker från början. Öh, liksom, jag vet inte om jag irriterat mig mer på någon mening i något rollspel än just den. Hela grejen med Eon när jag började spela det var att det plötsligt fanns ett spel där man kunde vara
kompetent från början - man behövde inte börja som en nolla och jobba sig uppåt genom att samla exp, utan man kunde vara precis lagom kompetent, eller rentav riktigt skicklig. Men nu...nu får man
inte vara en asduktig granaschfäktare om man vill det, säger Neogames. Usch, fy på dem...
Tänk på stackarna som inte har vett nog att skita i vad det står i modulerna
Nå...för att återge stridskonsterna sin forna värdighet och modda systemet till perfektion gjorde vi en revidering av det på
Drunoks Drängar. Där återfinns också en liten samling nya stridskonster och akademier, Dwyrryd Coleys fäktteknik till exempel, och inom kort kommer det upp en artikel om überfuskiga personliga stridskonster som förekommit i vår pågående långkörarkampanj. Justja, där finns en massa vapenfetischistiskt godis också. Håll till godo.
- Ymir, gör reklam