Nekromanti Vapenmodul "Rekylfria vapen" Beta/0.9 ute nu

Bastardo

Swordsman
Nu har jag äntligen fått klart nästa version av "rekylfria vapen". Denna innehåller mkt mer än vad 0.8 gjorde, bla regler, nya vapen, modifierade skadevärden, tabeller osv osv.
Eftersom modulen ännu är under utveckling, hoppas jag att ni delger era tankar så att den ska kunna utvecklas i rätt riktning...

Vapenmodul "rekylfria vapen" beta/0.9 innehåller bl.a. :

Äldre vapen
Moderna vapen
- ny kategori: Automatiska granatgevär
Regler
- 2 regelsystem för avfyrning och träff
- Regler för skadeverkan
- Övriga, alternativa, frivilliga regler.
Projektiltyper
- Definition och genomgång av ammunitionen
- Utvecklade projektiltypstabeller
Vapentillbehör
- Definition och genomgång av olika vapentillbehör
- Förteckning av de mest vanliga tillbehören
Träfftabeller
Skydds- och penetrationstabeller
- Ny kategori - Externa skydd
Exempel på KP-tabeller

Vapenmodulen finns nu att hämta hem från:

www.sverok.se/bank/

Kommer förhoppningsvis även upp på Nogo inom kort också...

Mvh Bastardo

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Mycket Ambitiöst

Ett bra och ambitiöst jobb. Inte för att jag kommer att använda mig av det i min kampanj (den är helt enkelt inte lagd åt det militära hållet), men det är välskrivet och snyggt layoutat.

Jag tror att Ripperdoc kommer vara högst intresserad av att, med din tillåtelse, lägga upp det här på NoGo Alfa inom en snar framtid.

/Naug, nöjd över att folk tar sig tid.

ripperdoc

Myrmidon
Re: Mycket Ambitiöst

Jep, plus något litet dokument till, tror jag. Ska bara ha en tenta först!

/RipperDoc

swazze

Swordsman
Jätte bra grej, dock en dag försent :gremwink:
För igår var mina spelare tvungna att skjuta sönder en pansarbandvagn.

GrottrolletNaug

Swashbuckler
NoGo alfa prylar och tenta [OT]

Jag hoppas att du fick mina dokument om Mars samt det uppdaterade Kotsumedo-dokumentet.

Vad tentar du i förresten?

/Naug, som tentar 10 p. om 1 vecka och börjar känna ångesten krypa, och tycker att Ymirs ångestfetisch är oförståelig.

Bastardo

Swordsman
Re: Mycket Ambitiöst

Tackar så mycket för den fina responsen.. Hoppas att ni kommer att få användning för "Rekylfria vapen" någon gång under era otaliga uppdrag i Neotechs värld anno 2065.

Jag kommer förhoppningsvis även att släppa någon form av scenariotillägg med antingen ett komplett uppdragsscenario eller bara inspiration och tips på olika scenarion som SL själv får skapa!

Som sagt, tackar så mkt... Rapportera vänligen in eventuella fel och brister i modulen så kommande utgåva blir så komplett som möjligt!

Mvh Bastardo

Väldigt användbart! Har precis utsatt mina spelare för ett gammalt ryskt RPG, och fick "höfta till" lite skador som verkade lämpliga (de satt i en bandvagn). Kul att få lite ordentliga regler till det hela.

/Lars, som tycker om att ge sina spelare fina prylar och sen spränga dem i luften :-]

ripperdoc

Myrmidon
Re: NoGo alfa prylar och tenta [OT]

Jag fick dokumenten, ja! Om de nu inte uppdaterats igen.

Jag ska tenta Matematisk analys i en och flera variabler, men jag minns inte hur många poäng kursen är på...förmodligen typ 6 p.

/RipperDoc

swazze

Swordsman
Om det är nått jag ska klaga på så är det att dra in T20 och T12 på träfftabellerna. Jag rekomenderar att du använder en T10 eller T100 för att hålla dej till N2 standarden. Annars är det helt hundra med träfftabeller för fordon.